Jeep Grand Cherokee SRT w BMG Tuning

Jeep Grand Cherokee SRT to piękne auto i prawdziwa bestia. Czy może być jeszcze lepiej? Odpowiadamy. Tak, pod każdym względem. Nasza ostatnia realizacja dotyczyła czarnej Bestii naszego Klienta, do której dołożono kompresor. Naszym zadaniem było poprawienie brzmienia samochodu i wydobycie drzemiącego w nim potencjału. To jednak nie wszystko.

Naszym celem było poprawienie właściwości jezdnych i pozbycie się kilku mankamentów, przy jednoczesnym upiększeniu wyglądu. Choć projekt wciąż jest w toku, ten Jeep Grand Cherokee SRT będzie zaliczany do grona najmocniejszych i najładniejszych egzemplarzy w całej Polsce. Jesteśmy tego pewni.

Aktywny wydech, sprężyny H&R, wydajniejsze hamulce…

We wspomnianym egzemplarzu zastosowaliśmy nasz customowy aktywny wydech wykonany na specjalne zamówienie. Wydech rzecz jasna wykonany został z wysokiej jakości stali nierdzewnej wraz z klapami sterowanymi z poziomu pilota. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zarządzać głośnością wydechu wybierając tryb cichy lub głośny, godny samej tytularnej Bestii.

Nasz customowy układ wydechowy z klapami

Zakres modyfikacji na pierwszym etapie rozpoczęliśmy od katalizatorów, po zastosowanie rur o większej średnicy, montaż klap, nowych tłumików przelotowych oraz nowe końcówki. W kolejnym etapie zastosujemy również wydajniejsze, sportowe katalizatory, które uzupełnią nowy, wydajniejszy kompresor.

Sprężyny obniżające H&R

Z uwagi na większą moc konieczne było zniwelowanie efektu bujania samochodu podczas ostrych zakrętów czy gwałtownych do hamowaniach. Pierwotnie miało być to kompletne zawieszenie wykonane na specjalne zamówienie, ale to byłoby bardzo kosztownym rozwiązaniem. Szanujemy portfel naszych Klientów i nie przepalamy budżetów. Dlatego zdecydowaliśmy się na najwyższej jakości sprężyny H&R obniżające samochód o 3,5 cm na tył oraz 2,5 cm na przód. Jak się okazało, było to skutecznym i efektywnym rozwiązaniem, które pomogło pozbyć się problemów ze stabilnością pojazdu zachowując wciąż dość komfortowe warunki wewnątrz auta.

sprężyny H&R

Osłona termiczna na filtr powietrza

Z uwagi na zastosowany kompresor, stożkowy filtr powietrza znajduje się w niekorzystnej pozycji. Jest pozbawiony dostępu do zimnego powietrza, a ogromny silnik generuje pokaźne zasoby ciepła, uderzające wprost we wspomniany filtr. Niedogodna lokalizacja i brak podziału na chłodne i gorące powietrze powoduje, że auto jest pozbawione chłodnego powietrza, które gwarantowałoby odpowiednią moc. Projekt jest obecnie w realizacji i po zamontowaniu naszej osłony zaktualizujemy obecny wpis. Na ten moment wygląda to tak…

silnik jeep srt

Wydajniejsze, cztero-tłoczkowe hamulce

Podczas tworzenia tego wpisu trwa proces wyboru odpowiedniego zestawu hamulców, które powstrzymają ponad 800 konną Bestię.

Pakiet optyczny, czyli tuning wizualny

Gdy zakończymy wszystkie modyfikacje, zamontujemy pakiet optyczny obniżający samochód i nadający mu dodatkowego pazura. Będzie to przysłowiowa wisienka na torcie.

aktywny wydech

Podsumowując. Zakres naszych prac został podzielony na dwa etapy. Pierwszy dotyczył procesu realizacji customowego układu wydechowego uwzględniającego planowane przyrosty mocy, poprawę właściwości jezdnych i stworzenie osłony termicznej, która odseparuje filtr powietrza od gorącego silnika. W międzyczasie przez Klienta zostanie wstawiony wydajniejszy kompresor i hamulce, a następnie dorzucimy katalizatory sportowe i wrzucimy maszynę na naszą hamownię. Taki Jeep Grand Cherooke SRT będzie chyba tylko jeden w całej Polsce.