Usuwanie AdBlue, czyli programowe wyłączenie systemu SCR

Usuwanie adblue, a tak właściwie programowe wyłączenie systemu SCR z poziomu sterownika za pomocą indywidualnej mapy, to jedyna, relatywnie najtańsza i skuteczna opcja umożliwiająca uporanie się z dość uporczywym i niezwykle kosztownym w naprawie systemem oczyszczania spalin SCR. W praktyce, taka modyfikacja jest zupełnie bezpieczna i pozbawiona jakichkolwiek niepożądanych objawów, takich jak dymienie, zwiększone spalanie, zapychanie filtra cząstek stałych czy nieprawidłowa praca silnika. Auto zachowuje się dokładnie tak jak starsze egzemplarze tego samego modelu z poprzednich lat, które w system AdBlue po prostu nie były wyposażone! Mało tego, normy emisji spalin pozostają w normie dla każdego pojazdu, więc nasuwa się pytanie, czy na pewno w przypadku tego systemu chodzi o ekologię czy może jednak bardziej o biznes…?

Jak wygląda proces usuwania AdBlue w naszej firmie?

  • najpierw wykonujemy diagnostykę komputerową celem potwierdzenia konkretnego defektu i usterki AdBlue
  • następnie zgrywamy oryginalną mapę sterownika, zachowując jej kopię na swoich serwerach
  • proces zgrywania mapy odbywa się poprzez złączę OBD bez konieczności otwierania sterownika
  • piszemy nowy, indywidualny soft pod Twój konkretny model samochodu, celem wyłączenia wszystkich aspektów SCR i AdBlue
  • wgrywamy mapę
  • testujemy auto i wykonujemy resety

Objawy problemów z AdBlue:

  • komunikaty o konieczności dolania płynu AdBlue mimo pełnego zbiornika.
  • kontrolki sygnalizujące błędy na desce rozdzielczej.
  • odczuwalne ograniczenie mocy pojazdu.
  • komputerowe ograniczanie prędkości.
  • komunikaty z odliczanymi kilometrami do czasu unieruchomienia pojazdu.

Jak możemy Ci pomóc? Są tak naprawdę 3 opcje.

  • Opcja 1. Zadzwoń do nas i umów wizytę w naszym serwisie. Operacja trwa około 2 godzin i nie koliduje z naszymi terminami, więc data Twojej wizyty u nas może mieć miejsce od razu po Twoim telefonie do nas. Ważne jest wyłącznie to, aby uprzedzić nas, że potrzebujesz naszej pomocy.
  • Opcja 2. Jeśli Twój pojazd sprawia problemy do tego stopnia, że nie ma sensu się nim poruszać lub jest to już niemożliwe, a masz podstawową wiedzę w zakresie mechaniki, to możesz wyjąć sterownik ze swojego auta i przesłać go kurierem do naszej firmy. W takiej sytuacji proces wykonamy poprzez otwieranie sterownika, ale to żaden problem. Bardziej archaiczna metoda do walki z problemem.
  • Opcja 3. Możesz zamówić nasz mobilny serwis, który przyjedzie na wskazany przez Ciebie adres, tak więc operacja zostanie wykonana w miejscu Twojego zamieszkania, firmy lub miejsca, w którym Twój samochód utknął na dobre. Jesteśmy w stanie przyjechać do Ciebie na terenie całej Polski, a nawet krajów Europy, jednak należy w tej kwestii uwzględnić koszty dojazdu.

Czego unikaj i na co musisz uważać?

Po pierwsze, jeżeli już wiesz, że problemy Twojego auta osobowego, busa, ciężarówki czy maszyny budowlanej dotyczą AdBlue (a dzieje się to notorycznie we wszystkich rocznikach pojazdów od czasu montowania systemu SCR), unikaj naprawy na własny rachunek w autoryzowanych serwisach, gdyż wydasz w nich majątek! Zazwyczaj są to koszty od kilku do kilkunastu tysięcy złotych! Wymiana czujników, zbiorników czy pomp na używane, też obarczona jest ogromnym ryzykiem. I warto o tym pamiętać.

I na koniec, ważna uwaga.  W sytuacji gdy auto jeszcze się porusza, ale na komputerze pojawi się odliczanie kilometrów to pamiętaj, że po ich wyzerowaniu auto przestanie odpalać. Dlatego jeśli jesteś akurat w trasie, NIE GAŚ SILNIKA! W takiej sytuacji pojazd na pewno sam się nie zatrzyma, ponieważ proces blokady unieruchomienia auta pojawi się dopiero po wyłączeniu zapłonu i próbie jego ponownego uruchomienia. Tak więc zatrzymuj się w trasie, ale bez gaszenia zapłonu.

Jakie pojazdy obsługujemy?

Samochody osobowe
BMG icon

Samochody osobowe

Diagnostyka komputerowa to pierwszy etap w ramach wykonywanej usługi usuwania AdBlue, mający na celu potwierdzenie błędów wynikających z usterek systemu SCR.

Pojazdy ciężarowe
BMG icon

Pojazdy ciężarowe

Po wykonanej diagnostyce dla każdego pojazdu tworzona jest indywidualna mapa mająca na celu wyłączenie systemu z poziomu sterownika i oprogramowania komputera.

Maszyny budowlane
BMG icon

Maszyny budowlane

By zachować najwyższy poziom świadczonych usług, po wgraniu nowej mapy ponownie analizujemy i diagnozujemy pojazd, by upewnić się, że wszystkie usterki i błędy systemu zostały skutecznie naprawione.

Opinie naszych klientów

Назар Наконечний
Назар Наконечний
07:06 17 Oct 23
Polecam! Bardzo profesjonalna i przemiła obsługa.
P MO
P MO
13:20 07 Oct 23
Adblue / Peugeot 3008 1.5hdi - wszystko ok, miła obsługa, polecam
Grzegorz Rojek
Grzegorz Rojek
06:59 25 Sep 23
Robert
Robert
09:33 24 Sep 23
Miałem problem z DPF i EGR w moim mondeo MK4 przedlift. Po wysłaniu zapytania do różnych warsztatów BMG zareagował najszybciej. Miła,kulturalna i profesjonalna obsluga plus dogodny termin równa się drugie życie mojego pojazdu. Szczerze polecam👍
Łukasz Karulek
Łukasz Karulek
16:14 22 Sep 23
Pełna profeska! Zostawiłem auto na chip tuning, przyrost mocy ze 130 do 200 koni, przeszło to moje najśmiejsze oczekiwania. Leci teraz jak rakieta :) Panowie bardzo mili i rzeczowi, profesjonalnie odpowiadają na wszelkie pytania. Każdemu polecam wizytę w tym miejscu! :)
Krystian Kadłubowski
Krystian Kadłubowski
12:54 16 Sep 23
Sprawna, szybka obsługa. Chiptuning w BMW 540i wyszedł bardzo dobrze, po modyfikacjach moc 415 KM oraz moment obrotowy 550 Nm. Po kilku dniach użytkowania auto działa bez zarzutu. Polecam.
Mateusz Klepadło
Mateusz Klepadło
12:58 06 Sep 23
Szybko, sprawnie, wzorowy kontakt ;)Robota tez klasa i dość szybko zrealizowana nawet koledzy pomogli z innym problemem i po wizycie tez dopytywali czy wszystko ok, mocno polecam
Mirosław Barszczewski
Mirosław Barszczewski
18:12 01 Sep 23
Profesjonalizm i perfekcja!
Szymon Koźbielski
Szymon Koźbielski
13:34 29 Aug 23
Szybko i fachowo wykonana usługa.
Leanid Semianiuk
Leanid Semianiuk
09:18 29 Aug 23
Zostawiliśmy pojazd Renault Master na naprawę EGR, po naprawie jak pojazd wyjechał w trasę, stracił moc i komputer nie pokazał żadnego błędu. Wróciliśmy na "serwis", gdzie panowie z BMG powiedzieli że sprawdzą i to zrobią, ale po 2 tygodniach dowiedziałem się że oni nie mają pojęcia co się stało, gdy zabrałem do innego serwisu i po weryfikacji powiedzieli, że EGR został naprawiony w zupełnie nie prawidłowy sposób, zostało wgrane nie prawidłowe oprogramowanie i to że robota wykonany bardzo kiepska, wróciłem jeszcze do BMG i po przekazaniu tej informacji, panowie podjęli próbę naprawić to jeszcze raz i tym razem zepsuli całkowicie główny sterownik i auto zostało scholowane do innego serwisu. Między tym wszyscy z BMG poszli sobie na urlop i nawet mnie o tym nie poinformowali, co jest dla mnie zbyt ważne, ponieważ dzięki temu pojazdowi zarabiam na życie. Minął 5 tydzień panowie wrócili z urlopu i mnie poinformowali, że auto zrobione i jest gotowe. Zabieram swoją kochaną renówkę, a ona nie ma mocy, na komputerze brak usterek, niby wszystko działa a mocy nie ma. Odstawiłem pojazd do innego serwisu i się okazało, że oni założyli sterownik od innego pojazdu, jakimś cudem wgrali jeszcze od innego pojazdu oprogramowanie i skasowali kolumnę błędów żeby nie było widać błędów. MASAKRA!!! Co prawda wrócili mi 60% zapłaconej kwoty faktury, ale wydałem w innym warsztacie na nowy sterownik i wgranie prawidłowego oprogramowania 5 tyś zł. po czym Renówka poleciała pracować w pełnej mocy.DRAMAT!!! Ostrzegam i nie polecam oddawać swój pojazd do naprawy do tego "warsztatu"________________________________________Odpowiedz na odpowiedz właściciela BMG1) Od momentu zakupu nie było NIC robione ze sterownikiem i żadnej wcześniejszej modyfikacji nie było! Auto przyjechało z błędem EGR co świadczy że tabela błędów nie była skasowana, a po naprawie serwisu BMG wyjechało bez żadnego błędu, nawet gdy mechanicznie odłączałem jakąkolwiek wtyczkę. (Przed przyjazdem do BMG nie dawałem auta do innych serwisów z tą usterką)2) Temat pytań filtra DPF wynika z tego, że chciałem naprawić pojazd jak najszybciej i szukałem inne przyczyny usterki i to było tylko jako (czy może być przyczyną usterki DPF?)3) Faktycznie było uzgodnione z serwisem, że będzie założony przez nich nowy(używany) sterownik, ale nie myślałem że będzie założony od innego pojazdu! (mam ten wymieniony przez BMG sterownik, mogę go oddać do weryfikacji )4) Na sam koniec zostało wgrano to samo oprogramowanie jak twierdzi właściciel warsztatu - z tego wynika pytanie, ale dlaczego w taki razie przyjechałem z błędem od EGR, a na sam konie wyjechałem bez błędu ? czy jest to możliwe na tym samym oprogramowaniu?5)Na państwa wątpliwości co do moich kosztów, mogę przedstawić fakturę za naprawę z innego serwisu i przekazać kontakt do mechanika który tym się zajmował (dla weryfikacji co było robione przy moim aucie)Bardzo panu dziękuję za odpowiedź, która świadczy że pan nawet nie zna tematu do końca i wymyśla nowe okoliczności.
Rob J
Rob J
14:57 28 Aug 23
Szybko sprawnie i bezproblemowo, auto jezdzi inaczej, lepiej. Polecam !
Paulina Figurska
Paulina Figurska
13:21 09 Aug 23
Bardzo polecam! Dziś robiony chiptuning. Komunikacja, umówienie terminu, wykonanie - wszystko sprawnie i bez zarzutu.
Krzyś Tarkiewicz
Krzyś Tarkiewicz
14:17 08 Aug 23
Z perspektywy modów w 3 autach a 4 tym kompletnej naprawy elektroniki daje 5 gwiazdWeryfikacja OPINI.Jedno z nich padło. Auto poszlo do naprawy, koszt 12500 zł z czego okolo 7000zl to przez źle skonfigurowany soft i mapę błędów praktycznie usunietą.
Damian Zienkiewicz
Damian Zienkiewicz
13:23 04 Jul 23
Serdecznie polecam BMG tuning pod kątem obsługi / hamowni.W dniu dzisiejszym udałem się na badanie mocy na hamowni mojego auta.Specjalista dokonał pomiaru, wytłumaczył ewentualne problemy które mogą powstać na skutek błędnego podejścia do mojego auta przez innego mechanika(tunera) - delikatnie mówiąc.Tłumaczył rzetelnie, empatycznie słuchał, a sama obsługa zarówno Pana technika jak i osoby umawiajacej wizytę oceniam na konkretne 10/10.Jedyne co było negatywne to awaria drukarki, która nie wydała mi wydruku na czas, więc dostanę go mailem - lecz nie wpływa to w żaden sposób na opinie.Oby tak dalej obsługiwano klientów!Pozdrawiam cały zespół :)
Remigiusz Zapolski
Remigiusz Zapolski
13:46 26 Jun 23
Samochód stary ale Panowie się nim z zajęli należycie. Zakres prac egr,dpf,klapy off oraz chiptuning. Silnik 1.9 jtd 150 km w Saabie 9-5. Po wykonanych pracach auto zmieniło charakterystykę jazdy nie do poznania. Za pierwszym podejściem nie udało się zostały wykryte usterki, czyli podejście odpowiedzialne. Porównując przebiegi krzywych momentu i mocy z prezentacjami internetowymi innych firm, nie spotkałem się z analogicznymi wykresami oraz uwzględniono moje uwagi na temat osiągów przy wyższych obrotach - wniosek program to nie gotowiec, tylko dopasowany do samochodu indywidualny set.
Aneta
Aneta
10:41 24 Apr 23
Witam,Zdecydowanie polecam firmę BMG Tuning Wrocław.Oddałam w ich ręce Citroena Jumpera 2.0 blue HDI 163km. W aucie było usuwane programowo Ad blue (pojawil sie komunikat ze za 400km auta nie da sie odpalic) i była zwiększona moc silnika z racji ze bus jest w trakcie przeróbki na kampera wiec się przyda.Po 3 godzinkach byl telefon, że auto jest gotowe do odbioru.Samochód zyskal na dynamice, żwawiej przyspiesza, a komunikaty od Ad blue zniknęły na dobre.Jestem bardzo zadowolona z ich pracy. Polecam.
Remigiusz Perskawiec
Remigiusz Perskawiec
20:25 02 Mar 23
Dzisiaj w firmie BMG TUNING został zrobiony program mojego BMW G31 530d 265 Koni oraz zabieg wyłączenia Adblue i chcę powiedzieć że jestem bardziej niż zadowolony🙂👌 Seria wyszła dużo wyższa niż deklarowana przez BMW. Panowie z BMG stwierdzili że jednostka napędowa mojego BMW jest bardzo zdrowa. Po modyfikacji wyszło 329,3 KM i 692,5 Nm! Jest super! Po modyfikacji udałem się do De gdzie na autostradzie bez problemu osiągnąłem prędkość 265 Km/h i myślę że można osiągnąć więcej. Elastyczność silnika jest teraz niesamowita. Jestem bardzo zadowolony z modyfikacji którą chłopacy zrobili. Pełen profesjonalizm. Cena również jak dla mnie nie wygórowana. Mogę z czystym sumieniem polecić firmę BMG TUNING !
Kacper S
Kacper S
21:04 07 Nov 22
Usługa wykonana na bardzo wysokim poziomie. Dobry kontakt z serwisem. Znakomite efekty. Oddałem samochód w dobre ręce. Dało się odczuć zainteresowanie tym, żeby samochód jeździł dobrze, a nie tylko wykonaniem kolejnego zlecenia. Liczby na hamowni nie do końca oddają to jak bardzo zmieniła się dynamika jazdy. W połączeniu z wydechem i hamulcami M-Performance czysta radość.
Jarek Grybel
Jarek Grybel
06:08 10 Nov 21
Polecam / Pełen Profesjonalizm / Na Końcu Uśmiech Klienta 😁🏎🏎🏎
Wiktor
Wiktor
17:42 21 Sep 21
Kawa wypita , chip zrobiony , auto mniej spala i szybciej przyspiesza. Cena też bardzo dobra , w dodatku można było sporo się dowiedzieć od mechanika. Ja jestem zadowolony i mogę śmiało polecać.
Krzysztof Popczyk
Krzysztof Popczyk
11:10 13 Aug 21
Super obsługa, profesjonalne podejście do klienta, oby więcej takich firm świadczących usługi związane z naprawą samochodów. Ja zdecydowanie poleca i warto było jechać do nich 60 km.
Ireneusz Kwiatkowski
Ireneusz Kwiatkowski
23:04 27 Jul 21
Zrobilem czip tuning w firmie BGM Wroclaw 27 07 2021 i wyjechalem o 14 pacjent to Audi q7 4,2 tdi i do teraz czyli 28 07 2021 banan z twarzy niechce mi zejsc a wszyscy co sie tak cieszysz a ja na to przejedz sie moja q7 wrazenia z jazdy niesamowite znaja sie w 100% polecam warto jechac do nich nawet 1000km i napewno tam wróce z nastepnymi modyfikacjami z 320ps wykrzesano 370ps po prostu czarodzieje Pozdro BGM
Krzysztof Szalek
Krzysztof Szalek
20:44 16 Jul 21
Bardzo konkretne i profesjonalne podejście do klienta. Bez nawijania makaronu na uszy-ta praca jest zarówno pasja tych chłopaków.Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.Moja X5 m50d spala po nowej mapce ok. 1,5l/100km mniej. Jak jej gniotę po 220-240km/h to do pół l/100km więcej.
Damian K
Damian K
05:34 10 Jul 21
Obsługa na najwyższym poziomie. Panowie znają się na swojej robocie. Problem w postaci dpf-a został usunięty w umówionym czasie pomimo utrudnionego dostępu. Cena nie uległa zmianie, co nie jest niestety standardem u wszystkich. Auto złapało drugi oddech, będę polecał i na pewno jeszcze wpadnę na chipa.Peugeot 508Dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Patryk Rogowicz
Patryk Rogowicz
17:46 12 Jun 21
pacjent mercedes w212fl 2.2 cdi 170KM/400Nm pierwsze hamowanie pokazało 185KM/390Nm Stage 1 podniesienie mocy do 208KM/430Nm, usługa była prezentem na dzień ojca, auto miałem do dyspozycji dosłownie na chwile, zostałem obsłużony szybko, sprawnie i profesjonalnie, bez zbędnych niespodzianek, wybór padł na bmg bo zależało mi na bezproblemowej usłudze, nie zawiodłem się, a radość ojca bezcenna jeszcze raz wielkie dzięki za znalezienie terminu
Następne Opinie
js_loader

Skontaktuj się z nami!

Jeśli chcesz pozbyć się uciążliwego systemu jakim jest układ AdBlue lub już w tym momencie Twój pojazd trawią problemy wynikające z jego zastosowania, auto traci moc wchodząc w tryb awaryjny lub pojawiają się błędy komputera – odezwij się do nas!

Zapewniamy profesjonalną usługę wyłączania AdBlue obejmującą diagnostykę komputerową, indywidualną mapę oraz rzecz jasna gwarancję na wykonywane usługi w autach osobowych, pojazdach ciężarowych i maszynach budowlanych.

Zadzwoń lub napisz do nas, by poznać szczegóły. Czekamy na Twój kontakt.

Odezwij się i poznaj szczegóły

FAQ

Pojazd sygnalizuje błędy, które należy odczytać za pomocą diagnostyki komputerowej. Objawem usterki będzie również brak mocy, nadmierny pobór mocznika  i tryb awaryjny w pojeździe.

Nasza bezpośrednia ingerencja w mapę sprawia, że system SCR zostaje „zaślepiony” z poziomu komputera, wobec czego nie będzie funkcjonował.

Jego wyłącznie nie generuje żadnych problemów, a samo usuwanie adblue ma charakter wyłącznie programowy.

Tak, jak najbardziej. W ramach wykonywanej usługi tworzymy kopię zapasową oryginalnego oprogramowania wobec czego zawsze można przywrócić pierwotne ustawienia.

Nie, nie będzie. Wyłączenie AdBlue sprawia, że system nie będzie pobierał mocznika.

Każdy z Klientów wykonuje operacje wyprogramowania systemu AdBlue na własne życzenie. Zgodnie z polskim prawem, poruszanie się autem po drogach publicznych w takim stanie jest nielegalne.

Problemy z systemem SCR i mocznikiem AdBlue

Jeśli jesteś posiadaczem nowego auta zaopatrzonego w system SCR z mocznikiem AdBlue, który spędza Ci sen z powiek, wykonamy dla Ciebie usługę serwisową w postaci wyłączenia owego systemu. Ta metoda jest całkowicie bezpieczna i odwracalna dla Twojego pojazdu. Bez znaczenia czy jest to samochód osobowy, bus, pojazd ciężarowy czy maszyna budowlana.

Nieodwracalne będą jedynie korzyści wynikające z zaoszczędzonych przez Ciebie pieniędzy.

Jak to jest z tym AdBlue – usuwamy czy wyłączamy?

Jak usuwamy system SCR z poziomu oprogramowania pojazdu? I jakie będą tego korzyści?

W gruncie rzeczy to naprawdę nie o usuwanie tu chodzi, szczególnie te fizyczne. Nasza modyfikacja polega jedynie na emulacji, a ściślej pisząc, programowej ingerencji w sterownik silnika (ECU). Możliwość modyfikacji oprogramowania w Twoim pojeździe sprawi, że system SCR zostanie zahibernowany, a proces ten jest w 100% bezpieczny i odwracalny.

Efektem tych zmian będzie brak konieczności ciągłego uzupełniania płynu AdBlue, co bezpośrednio przełoży się na pozostałe elementy układu – takie jak pompa czy zbiornik. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze, a codzienna eksploatacja Twojego auta stanie się znacznie tańsza.

CZYM JEST AdBlue?

Pytasz „co to jest adblue”?

Odpowiadamy. Jest to wodny roztwór mocznika spełniający rolę reduktora, którego celem jest rozłożenie szkodliwych tlenków azotu w katalizatorze SCR. Mocznik ten wykorzystywany jest w przemyśle motoryzacyjnym jako jeden z elementów mających wpływać na niwelowanie wydostawanych się, szkodliwych dla środowiska substancji w samochodach napędzanych silnikiem diesla. Jeśli Twoje auto napędza wysokoprężny silnik diesla i wyprodukowano je w okolicach 2014 roku, to istnieje bardzo duża szansa, że system ten jest zamontowany w Twoim aucie.

Czy wykonujemy usługę naprawy AdBlue w samochodach osobowych? Jak najbardziej. Jeśli Twój samochód nagle stracił moc, a komputer pokładowy sygnalizuje błędy, może to być właśnie problem z mocznikiem, którego nie można bagatelizować. Problemy z systemem SCR i AdBlue w skutek nieodpowiedniej eksploatacji są w stanie całkowicie unieruchomić auto.

Stosowanie systemu SCR w samochodach osobowych zostało wymuszone przez normy unijne i dla użytkowników aut posiadających tego typu układ stanowi to dodatkowe koszty. Konieczne jest stałe uzupełnianie płynu AdBlue, czyli wspomnianego mocznika. To także eksploatacja pomp AdBlue i specjalnego zbiornika wchodzącego w skład całego systemu. A to generuje dla Ciebie dodatkowe, stałe koszty.

Które marki samochodów osobowych najczęściej mają problem z AdBlue?

Z perspektywy doświadczeń możemy wyróżnić kilka firm, w których problemy z AdBlue występują najczęściej. Jak widać w zestawieniu tym znajdują się również marki premium, co wskazuje jasno na fakt, że problem ten dotyczy większości znanych producentów bez względu na segmen rynku, w jakim operują.

Audi

BMW

Mercedes

Peugeot

Citroen

Mazda

Usuwanie AdBlue Wrocław

Usuwanie AdBlue wykonujemy w mieście Wrocław, ale kwestia ta dotyczy głównie aut osobowych, busów i pojazdów ciężarowych. Celem wykonania usługi zapraszamy Klientów do naszego centrum w stolicy Dolnego Śląska, jednakże w przypadku maszyn budowlanych, jesteśmy w stanie przyjechać na wskazane miejsce w dowolnym miejscu na terenie całego kraju.