Usuwanie AdBlue, czyli programowe wyłączenie systemu SCR

Usuwanie adblue, a tak właściwie programowe wyłączenie systemu SCR z poziomu sterownika za pomocą indywidualnej mapy, to jedyna, relatywnie najtańsza i skuteczna opcja umożliwiająca uporanie się z dość uporczywym i niezwykle kosztownym w naprawie systemem oczyszczania spalin SCR. W praktyce, taka modyfikacja jest zupełnie bezpieczna i pozbawiona jakichkolwiek niepożądanych objawów, takich jak dymienie, zwiększone spalanie, zapychanie filtra cząstek stałych czy nieprawidłowa praca silnika. Auto zachowuje się dokładnie tak jak starsze egzemplarze tego samego modelu z poprzednich lat, które w system AdBlue po prostu nie były wyposażone! Mało tego, normy emisji spalin pozostają w normie dla każdego pojazdu, więc nasuwa się pytanie, czy na pewno w przypadku tego systemu chodzi o ekologię czy może jednak bardziej o biznes…?

Jak wygląda proces usuwania AdBlue w naszej firmie?

  • najpierw wykonujemy diagnostykę komputerową celem potwierdzenia konkretnego defektu i usterki AdBlue
  • następnie zgrywamy oryginalną mapę sterownika, zachowując jej kopię na swoich serwerach
  • proces zgrywania mapy odbywa się poprzez złączę OBD bez konieczności otwierania sterownika
  • piszemy nowy, indywidualny soft pod Twój konkretny model samochodu, celem wyłączenia wszystkich aspektów SCR i AdBlue
  • wgrywamy mapę
  • testujemy auto i wykonujemy resety

Objawy problemów z AdBlue:

  • komunikaty o konieczności dolania płynu AdBlue mimo pełnego zbiornika.
  • kontrolki sygnalizujące błędy na desce rozdzielczej.
  • odczuwalne ograniczenie mocy pojazdu.
  • komputerowe ograniczanie prędkości.
  • komunikaty z odliczanymi kilometrami do czasu unieruchomienia pojazdu.

Jak możemy Ci pomóc? Są tak naprawdę 3 opcje.

  • Opcja 1. Zadzwoń do nas i umów wizytę w naszym serwisie. Operacja trwa około 2 godzin i nie koliduje z naszymi terminami, więc data Twojej wizyty u nas może mieć miejsce od razu po Twoim telefonie do nas. Ważne jest wyłącznie to, aby uprzedzić nas, że potrzebujesz naszej pomocy.
  • Opcja 2. Jeśli Twój pojazd sprawia problemy do tego stopnia, że nie ma sensu się nim poruszać lub jest to już niemożliwe, a masz podstawową wiedzę w zakresie mechaniki, to możesz wyjąć sterownik ze swojego auta i przesłać go kurierem do naszej firmy. W takiej sytuacji proces wykonamy poprzez otwieranie sterownika, ale to żaden problem. Bardziej archaiczna metoda do walki z problemem.
  • Opcja 3. Możesz zamówić nasz mobilny serwis, który przyjedzie na wskazany przez Ciebie adres, tak więc operacja zostanie wykonana w miejscu Twojego zamieszkania, firmy lub miejsca, w którym Twój samochód utknął na dobre. Jesteśmy w stanie przyjechać do Ciebie na terenie całej Polski, a nawet krajów Europy, jednak należy w tej kwestii uwzględnić koszty dojazdu.

Czego unikaj i na co musisz uważać?

Po pierwsze, jeżeli już wiesz, że problemy Twojego auta osobowego, busa, ciężarówki czy maszyny budowlanej dotyczą AdBlue (a dzieje się to notorycznie we wszystkich rocznikach pojazdów od czasu montowania systemu SCR), unikaj naprawy na własny rachunek w autoryzowanych serwisach, gdyż wydasz w nich majątek! Zazwyczaj są to koszty od kilku do kilkunastu tysięcy złotych! Wymiana czujników, zbiorników czy pomp na używane, też obarczona jest ogromnym ryzykiem. I warto o tym pamiętać.

I na koniec, ważna uwaga.  W sytuacji gdy auto jeszcze się porusza, ale na komputerze pojawi się odliczanie kilometrów to pamiętaj, że po ich wyzerowaniu auto przestanie odpalać. Dlatego jeśli jesteś akurat w trasie, NIE GAŚ SILNIKA! W takiej sytuacji pojazd na pewno sam się nie zatrzyma, ponieważ proces blokady unieruchomienia auta pojawi się dopiero po wyłączeniu zapłonu i próbie jego ponownego uruchomienia. Tak więc zatrzymuj się w trasie, ale bez gaszenia zapłonu.

Jakie pojazdy obsługujemy?

Samochody osobowe
BMG icon

Samochody osobowe

Diagnostyka komputerowa to pierwszy etap w ramach wykonywanej usługi usuwania AdBlue, mający na celu potwierdzenie błędów wynikających z usterek systemu SCR.

Pojazdy ciężarowe
BMG icon

Pojazdy ciężarowe

Po wykonanej diagnostyce dla każdego pojazdu tworzona jest indywidualna mapa mająca na celu wyłączenie systemu z poziomu sterownika i oprogramowania komputera.

Maszyny budowlane
BMG icon

Maszyny budowlane

By zachować najwyższy poziom świadczonych usług, po wgraniu nowej mapy ponownie analizujemy i diagnozujemy pojazd, by upewnić się, że wszystkie usterki i błędy systemu zostały skutecznie naprawione.

Opinie naszych klientów

Jarek Grybel
Jarek Grybel
06:08 10 Nov 21
Polecam / Pełen Profesjonalizm / Na Końcu Uśmiech Klienta 😁🏎🏎🏎
Wiktor
Wiktor
17:42 21 Sep 21
Kawa wypita , chip zrobiony , auto mniej spala i szybciej przyspiesza. Cena też bardzo dobra , w dodatku można było sporo się dowiedzieć od mechanika. Ja jestem zadowolony i mogę śmiało polecać.
Krzysztof Popczyk
Krzysztof Popczyk
11:10 13 Aug 21
Super obsługa, profesjonalne podejście do klienta, oby więcej takich firm świadczących usługi związane z naprawą samochodów. Ja zdecydowanie poleca i warto było jechać do nich 60 km.
Ireneusz Kwiatkowski
Ireneusz Kwiatkowski
23:04 27 Jul 21
Zrobilem czip tuning w firmie BGM Wroclaw 27 07 2021 i wyjechalem o 14 pacjent to Audi q7 4,2 tdi i do teraz czyli 28 07 2021 banan z twarzy niechce mi zejsc a wszyscy co sie tak cieszysz a ja na to przejedz sie moja q7 wrazenia z jazdy niesamowite znaja sie w 100% polecam warto jechac do nich nawet 1000km i napewno... tam wróce z nastepnymi modyfikacjami z 320ps wykrzesano 370ps po prostu czarodzieje Pozdro BGMczytaj więcej
Krzysztof Szalek
Krzysztof Szalek
20:44 16 Jul 21
Bardzo konkretne i profesjonalne podejście do klienta. Bez nawijania makaronu na uszy-ta praca jest zarówno pasja tych chłopaków.Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.Moja X5 m50d spala po nowej mapce ok. 1,5l/100km mniej. Jak jej gniotę po 220-240km/h to do pół l/100km więcej.
Damian K
Damian K
05:34 10 Jul 21
Obsługa na najwyższym poziomie. Panowie znają się na swojej robocie. Problem w postaci dpf-a został usunięty w umówionym czasie pomimo utrudnionego dostępu. Cena nie uległa zmianie, co nie jest niestety standardem u wszystkich. Auto złapało drugi oddech, będę polecał i na pewno jeszcze wpadnę na chipa.Peugeot... 508Dziękuję i pozdrawiam serdecznieczytaj więcej
Patryk Rogowicz
Patryk Rogowicz
17:46 12 Jun 21
pacjent mercedes w212fl 2.2 cdi 170KM/400Nm pierwsze hamowanie pokazało 185KM/390Nm Stage 1 podniesienie mocy do 208KM/430Nm, usługa była prezentem na dzień ojca, auto miałem do dyspozycji dosłownie na chwile, zostałem obsłużony szybko, sprawnie i profesjonalnie, bez zbędnych niespodzianek, wybór padł na bmg bo... zależało mi na bezproblemowej usłudze, nie zawiodłem się, a radość ojca bezcenna jeszcze raz wielkie dzięki za znalezienie terminuczytaj więcej
Zobacz wszystkie opinie
js_loader

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/klient.dhosting.pl/a4bits/bmgtuning.pl/public_html/wp-content/themes/bmg-tuning/page-subpage.php on line 221

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/klient.dhosting.pl/a4bits/bmgtuning.pl/public_html/wp-content/themes/bmg-tuning/page-subpage.php on line 221

Skontaktuj się z nami!

Jeśli chcesz pozbyć się uciążliwego systemu jakim jest układ AdBlue lub już w tym momencie Twój pojazd trawią problemy wynikające z jego zastosowania, auto traci moc wchodząc w tryb awaryjny lub pojawiają się błędy komputera – odezwij się do nas!

Zapewniamy profesjonalną usługę wyłączania AdBlue obejmującą diagnostykę komputerową, indywidualną mapę oraz rzecz jasna gwarancję na wykonywane usługi w autach osobowych, pojazdach ciężarowych i maszynach budowlanych.

Zadzwoń lub napisz do nas, by poznać szczegóły. Czekamy na Twój kontakt.

Odezwij się i poznaj szczegóły

FAQ

Pojazd sygnalizuje błędy, które należy odczytać za pomocą diagnostyki komputerowej. Objawem usterki będzie również brak mocy, nadmierny pobór mocznika  i tryb awaryjny w pojeździe.

Nasza bezpośrednia ingerencja w mapę sprawia, że system SCR zostaje „zaślepiony” z poziomu komputera, wobec czego nie będzie funkcjonował.

Jego wyłącznie nie generuje żadnych problemów, a samo usuwanie adblue ma charakter wyłącznie programowy.

Tak, jak najbardziej. W ramach wykonywanej usługi tworzymy kopię zapasową oryginalnego oprogramowania wobec czego zawsze można przywrócić pierwotne ustawienia.

Nie, nie będzie. Wyłączenie AdBlue sprawia, że system nie będzie pobierał mocznika.

Każdy z Klientów wykonuje operacje wyprogramowania systemu AdBlue na własne życzenie. Zgodnie z polskim prawem, poruszanie się autem po drogach publicznych w takim stanie jest nielegalne.

Problemy z systemem SCR i mocznikiem AdBlue

Jeśli jesteś posiadaczem nowego auta zaopatrzonego w system SCR z mocznikiem AdBlue, który spędza Ci sen z powiek, wykonamy dla Ciebie usługę serwisową w postaci wyłączenia owego systemu. Ta metoda jest całkowicie bezpieczna i odwracalna dla Twojego pojazdu. Bez znaczenia czy jest to samochód osobowy, bus, pojazd ciężarowy czy maszyna budowlana.

Nieodwracalne będą jedynie korzyści wynikające z zaoszczędzonych przez Ciebie pieniędzy.

Jak to jest z tym AdBlue – usuwamy czy wyłączamy?

Jak usuwamy system SCR z poziomu oprogramowania pojazdu? I jakie będą tego korzyści?

W gruncie rzeczy to naprawdę nie o usuwanie tu chodzi, szczególnie te fizyczne. Nasza modyfikacja polega jedynie na emulacji, a ściślej pisząc, programowej ingerencji w sterownik silnika (ECU). Możliwość modyfikacji oprogramowania w Twoim pojeździe sprawi, że system SCR zostanie zahibernowany, a proces ten jest w 100% bezpieczny i odwracalny.

Efektem tych zmian będzie brak konieczności ciągłego uzupełniania płynu AdBlue, co bezpośrednio przełoży się na pozostałe elementy układu – takie jak pompa czy zbiornik. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze, a codzienna eksploatacja Twojego auta stanie się znacznie tańsza.

CZYM JEST AdBlue?

Pytasz „co to jest adblue”?

Odpowiadamy. Jest to wodny roztwór mocznika spełniający rolę reduktora, którego celem jest rozłożenie szkodliwych tlenków azotu w katalizatorze SCR. Mocznik ten wykorzystywany jest w przemyśle motoryzacyjnym jako jeden z elementów mających wpływać na niwelowanie wydostawanych się, szkodliwych dla środowiska substancji w samochodach napędzanych silnikiem diesla. Jeśli Twoje auto napędza wysokoprężny silnik diesla i wyprodukowano je w okolicach 2014 roku, to istnieje bardzo duża szansa, że system ten jest zamontowany w Twoim aucie.

Czy wykonujemy usługę naprawy AdBlue w samochodach osobowych? Jak najbardziej. Jeśli Twój samochód nagle stracił moc, a komputer pokładowy sygnalizuje błędy, może to być właśnie problem z mocznikiem, którego nie można bagatelizować. Problemy z systemem SCR i AdBlue w skutek nieodpowiedniej eksploatacji są w stanie całkowicie unieruchomić auto.

Stosowanie systemu SCR w samochodach osobowych zostało wymuszone przez normy unijne i dla użytkowników aut posiadających tego typu układ stanowi to dodatkowe koszty. Konieczne jest stałe uzupełnianie płynu AdBlue, czyli wspomnianego mocznika. To także eksploatacja pomp AdBlue i specjalnego zbiornika wchodzącego w skład całego systemu. A to generuje dla Ciebie dodatkowe, stałe koszty.

Które marki samochodów osobowych najczęściej mają problem z AdBlue?

Z perspektywy doświadczeń możemy wyróżnić kilka firm, w których problemy z AdBlue występują najczęściej. Jak widać w zestawieniu tym znajdują się również marki premium, co wskazuje jasno na fakt, że problem ten dotyczy większości znanych producentów bez względu na segmen rynku, w jakim operują.

Audi

BMW

Mercedes

Peugeot

Citroen

Mazda

Usuwanie AdBlue Wrocław

Usuwanie AdBlue wykonujemy w mieście Wrocław, ale kwestia ta dotyczy głównie aut osobowych, busów i pojazdów ciężarowych. Celem wykonania usługi zapraszamy Klientów do naszego centrum w stolicy Dolnego Śląska, jednakże w przypadku maszyn budowlanych, jesteśmy w stanie przyjechać na wskazane miejsce w dowolnym miejscu na terenie całego kraju.