Klapy wirowe - usuwanie, zaślepienie i programowe wyłączenie

Klapy wirowe to kolejny z „wynalazków”, który miał poprawić ekologię i działać na korzyść środowiska i jednostek silnikowych, a w praktyce temu pierwszemu niespecjalnie pomaga, a drugiemu może poważnie zaszkodzić.

Metoda usuwania klap wirowych, które z uwagi na zabrudzenia przestają poprawnie działać, jest dobrą i wskazaną praktyką, w pełni bezpieczną dla obu podmiotów, a wiąże się z zaślepieniem klap w kolektorze specjalnymi wkładkami, dobranymi do danego modelu. I najważniejsze na koniec.

Praktyce usuwania klap wirowych i zastępowaniu ich wysokiej jakości zaślepkami, konieczne jest przeprogramowanie sterownika (ECU), które wyłączy klapy również z poziomu komputera. Bez nowej mapy, usuwanie klap spotęguje tylko kolejne problemy!

Diagnostyka komputerowa
BMG icon

Diagnostyka komputerowa

Zanim zaczniemy prace przy Twoim aucie, najpierw upewnimy się czy problem faktycznie dotyczy wspomnianych klap wirowych!

Usuwanie i zaślepienie klap wirowych
BMG icon

Usuwanie i zaślepienie klap wirowych

Jeżeli diagnostyka wykaże problemy z klapami, wówczas wykonamy usługę ich usunięcia i zastąpienia specjalnymi zaślepkami, wykonanymi z wysokiej jakości materiałów.

Nowa mapa i wyłączenie klap
BMG icon

Nowa mapa i wyłączenie klap

Fizyczna ingerencja to tylko połowa sukcesu! Konieczne jest umiejętne przeprogramowanie sterownika i napisanie nowej mapy, która wyłączy element z poziomu komputera.

Opinie naszych klientów

Jarek Grybel
Jarek Grybel
06:08 10 Nov 21
Polecam / Pełen Profesjonalizm / Na Końcu Uśmiech Klienta 😁🏎🏎🏎
Wiktor
Wiktor
17:42 21 Sep 21
Kawa wypita , chip zrobiony , auto mniej spala i szybciej przyspiesza. Cena też bardzo dobra , w dodatku można było sporo się dowiedzieć od mechanika. Ja jestem zadowolony i mogę śmiało polecać.
Krzysztof Popczyk
Krzysztof Popczyk
11:10 13 Aug 21
Super obsługa, profesjonalne podejście do klienta, oby więcej takich firm świadczących usługi związane z naprawą samochodów. Ja zdecydowanie poleca i warto było jechać do nich 60 km.
Ireneusz Kwiatkowski
Ireneusz Kwiatkowski
23:04 27 Jul 21
Zrobilem czip tuning w firmie BGM Wroclaw 27 07 2021 i wyjechalem o 14 pacjent to Audi q7 4,2 tdi i do teraz czyli 28 07 2021 banan z twarzy niechce mi zejsc a wszyscy co sie tak cieszysz a ja na to przejedz sie moja q7 wrazenia z jazdy niesamowite znaja sie w 100% polecam warto jechac do nich nawet 1000km i napewno... tam wróce z nastepnymi modyfikacjami z 320ps wykrzesano 370ps po prostu czarodzieje Pozdro BGMczytaj więcej
Krzysztof Szalek
Krzysztof Szalek
20:44 16 Jul 21
Bardzo konkretne i profesjonalne podejście do klienta. Bez nawijania makaronu na uszy-ta praca jest zarówno pasja tych chłopaków.Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.Moja X5 m50d spala po nowej mapce ok. 1,5l/100km mniej. Jak jej gniotę po 220-240km/h to do pół l/100km więcej.
Damian K
Damian K
05:34 10 Jul 21
Obsługa na najwyższym poziomie. Panowie znają się na swojej robocie. Problem w postaci dpf-a został usunięty w umówionym czasie pomimo utrudnionego dostępu. Cena nie uległa zmianie, co nie jest niestety standardem u wszystkich. Auto złapało drugi oddech, będę polecał i na pewno jeszcze wpadnę na chipa.Peugeot... 508Dziękuję i pozdrawiam serdecznieczytaj więcej
Patryk Rogowicz
Patryk Rogowicz
17:46 12 Jun 21
pacjent mercedes w212fl 2.2 cdi 170KM/400Nm pierwsze hamowanie pokazało 185KM/390Nm Stage 1 podniesienie mocy do 208KM/430Nm, usługa była prezentem na dzień ojca, auto miałem do dyspozycji dosłownie na chwile, zostałem obsłużony szybko, sprawnie i profesjonalnie, bez zbędnych niespodzianek, wybór padł na bmg bo... zależało mi na bezproblemowej usłudze, nie zawiodłem się, a radość ojca bezcenna jeszcze raz wielkie dzięki za znalezienie terminuczytaj więcej
Zobacz wszystkie opinie
js_loader

Skontaktuj się z nami!

Jeżeli chcesz zapobiec uszkodzeniom swojego auta, spadkom mocy i problemów wynikających z zastosowania klap wirowych w Twoim samochodzie, odezwij się do nas. Z przyjemnością umówimy termin dla Twojej wizyty lub odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania.

Tak, chcę usunąć to dziadostwo!

FAQ

Jak najbardziej. W innym przypadku nie wykonywalibyśmy tej usługi.

Tak.

W innym przypadku fizyczna interwencja nie ma najmniejszego sensu, gdyż bez programowego wyłączenia klap wirowych w silniku usługa ta nie dość, że nie przyniesie żadnych rezultatów, to będzie tak samo szkodliwa jak niedziałające klapy wirowe.

Cierpieć będzie również środowisko!

Tak jak pisaliśmy powyżej.

Nieumiejętna interwencja fizyczna w ten niewątpliwie wadliwy element, jakim są klapy wirowe, może szkodzić nie tylko pojazdowi, ale również środowisku.

Z tego właśnie względu warto oddać pojazd specjalistom, którzy napiszą nową mapę, bezpieczną dla silnika i środowiska.

Najprościej rzecz ujmując, jest to technologiczny wynalazek, który miał zapobiegać degradacji środowiska, a realnie jest źródłem wielu problemów, a którego główną cechą jest niestety – awaryjność.

Zamysłem działania klap wirowych jest poprawa mieszanki paliwowej poprzez zasysanie powietrza, ale element ten lubi się oderwać i wpaść do środka, generując ogromne koszty naprawy.

Maksymalny koszt usunięcia klap wirowych dla skrajnie najdroższych egzemplarzy to przedział w okolicy 1000 – 1800 zł.

Za to uszkodzenia mogące wynikać z awarii klap wirowych sięgają nawet do kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy złotych w zależności od modelu, rocznika i silnika.

Usuwanie, zaślepienie i wyłączenie klap wirowych

Jak możemy odzyskać moc w Twoim aucie oraz zapobiec jego poważnym uszkodzeniom?  Oferujemy:

  • usuwanie klap wirowych
  • zaślepienie klap wirowych
  • programowe wyłączenie
  • serwis klap wirowych
  • diagnostyka komputerowa

Diagnostyki klap wirowych dokonamy na samym początku Twojej wizyty w naszym warsztacie.

PROBLEM Z EGR

Jeśli Twoje auto napędza silnik diesla, a Ty podczas jazdy masz wrażenie, że pojazd stracił moc, pojawiła się turbodziura i auto ”nie idzie” w przedziale do 2500 obrotów – to znak, że problem może dotyczyć klap wirowych. Diagnozę tę może potwierdzać dodatkowo wydostający się czarny dym z układu wydechowego. Jeśli taka sytuacja ma miejsce, koniecznie zgłoś się do nas.

Ospałość, brak początkowej reakcji na pedał gazu i odczuwalny spadek elastyczności silnika w dolnych przedziałach obrotów może wynikać z uszkodzenia wspomnianych klap wirowych. W naszym centrum BMG Tuning nie wróżymy z fusów, dlatego by mieć pewność co do finalnej opinii, wykonamy dla Ciebie profesjonalną diagnostykę komputerową, która wskaże przyczynę bolączki.

Jeśli spotkał Cię ten problem, to usługę diagnostyki komputerowej wykonamy dla Ciebie w naszym centrum we Wrocławiu lub dowolnym wskazanym przez Ciebie miejscu. W większości przypadków problemowi klap wirowych towarzyszy nielubiany przez wszystkich właścicieli aut tzw. ”check engine” i jest to kolejny z objawów, które powinny skupić Twoją uwagę na ewentualnej naprawie problemu.

Konstrukcja silników wysokoprężnych ma wiele zalet, ale też standardowe mankamenty, głównie te dotyczące eksploatacji konkretnych podzespołów. Problem z klapami wirowymi polega na zużyciu się uszczelek zapewniających odpowiednie ciśnienie w układzie. Rozszczelnienie układu powoduje natomiast uchodzenie powietrza zmniejszającego ciśnienie wewnątrz układ oraz wydostawanie się oleju na zewnątrz.

Wspomniana nieszczelność układu dolotowego będzie więc bezpośrednio związana ze spadkiem mocy Twojego auta. Towarzyszyć temu problemowi będzie seria wstydliwych dla kierowców diesla, mankamentów. Takich jak przysłowiowe ”kopcenie z rury” i pozostawianie za sobą czarnych chmur w postaci spalanego oleju napędowego.

 

USUWANIE KLAP WIROWYCH CZY REGENERACJA?

Jedynym potwierdzającym skuteczność zabiegiem jest trwałe usunięcie klap wirowych. Owszem, można je regenerować, jednak ta metoda będzie skuteczna tylko doraźnie. Problem na pewno wróci, podobnie jak nieszczelność w układzie dolotowym. I jest to fakt, z którym musi pogodzić się każdy właściciel auta napędzanego silnikiem diesla.

Usuwanie klap wirowych jest w pełni bezpiecznym dla Twojego samochodu, środowiska i portfela rozwiązaniem, które jesteśmy w stanie zaoferować. By skutecznie rozwiązać problem, wykonamy dla Ciebie profesjonalną diagnostykę komputerową zarówno we Wrocławiu jak i poza granicami miasta.

 

CZY REGENERACJA KLAP WIROWYCH MA SENS?

Teoretycznie tak. Praktycznie nie. Dlaczego? Regeneracja układu dolotowego będzie rozwiązaniem skutecznym, jednak w bliżej nieokreślonej perspektywie czasowej, problem na pewno powróci. Z reguły szybciej niż myślisz. Z tego właśnie względu najkorzystniejszym rozwiązaniem okazuje się być usuwanie klap wirowych. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że problem nie powróci, a wydatek poniesiony na naprawę usterki, będzie wydatkiem jednorazowym. Usługa usunięcia klap wirowych jest w pełni bezpieczna dla Twojego auta, więc tym bardziej nie ma się co zastanawiać nad regeneracją.

Serwis wykonamy dla Ciebie w pojazdach marki:

  • Audi
  • BMW
  • Mercedes
  • Porsche
  • Jaguar
  • Volvo
  • Skoda
  • Volkswagen (VW)
  • Opel
  • Ford
  • Seat
  • Mazda
  • Toyota
  • Renault
  • Nissan
  • KIA
  • Citroen
  • Peugeot
  • i innych