Problemy z AdBlue w modelach marki Peugeot

Problemy z AdBlue w samochodach marki Peugeot to przysłowiowa klasyka gatunku. I niestety, bardzo kosztowa i uciążliwa. Najwięcej problemów z AdBlue posiadają właściciele modeli Peugeot 308, Peugeot 508, Peugeot 2008, Peugeot 3008 i Peugeot 5008. Ostatnimi czasy widać również zauważalny wzrost usterek w modelach Peugeot Partner. Awarii tak naprawdę ulegają wszystkie elementy układu oczyszczania spalin. Czujniki NOX, pompy, a nawet zbiorniki. Serwis auta w tym zakresie kosztuje zazwyczaj od 1600 zł za zwykły czujnik do ponad 6000 zł za pozostałe elementy. Generalnie, dramat!

adblue peugeot

Co gorsza, naprawa tych usterek nawet w autoryzowanych serwisach marki Peugeot nie daje gwarancji, że problem zniknie na dobre! I to jest w tym wszystkim najgorsze, bo poza kolejnymi straconymi nerwami znów widać kupę pieniędzy jako wydatek na horyzoncie. Nasuwa się więc pytanie. Jak skutecznie i relatywnie tanio rozwiązać problem z AdBlue?

W przypadku usterki układu oczyszczania spalin, jedyne słuszne, skuteczne i bezpieczne rozwiązanie to usuwanie AdBlue ze sterownika samochodu. Zamiennie nazywamy ten proces jako programowe wyłączenie AdBlue. Zabieg ten bazuje na wyłączeniu w komputerze samochodu wszystkich sekcji odpowiedzialnych za obieg mocznika AdBlue w samochodzie. Usługa ta jest bezpieczna dla auta i jego komponentów, a ponadto przywracalna. Po usunięciu AdBlue auto nie dymi, nie pali więcej oleju napędowego, a filtr cząstek stałych pracuje tak jak powinien. Co zapewne dla wielu osób istotne, normy emisji pozostają w normie i nie ma z tym żadnych problemów, a mocznika AdBlue już nie trzeba w ogóle dolewać!

 

Na czym polega programowe wyłączenie AdBlue w samochodach marki Peugeot?

Usługa polega na wyłączeniu AdBlue ze sterownika samochodu uwzględniając wszystkie sekcje pracy obejmujące proces obiegu mocznika. Są to więc takie elementy jak pompa, zbiornik czy tez czujniki NOX. W praktyce, po zakończeniu usługi, samochód będzie zachowywał się dokładnie tak jak starsze modele marki, które w ten wadliwy system oczyszczania spalin nie były doposażone fabrycznie.

 

Jak wygląda proces usuwania AdBlue?

  1. Zgrywamy oryginalną mapę sterownika poprzez złącze OBD.
  2. Wykonujemy kopię zapasową oryginalnej mapy i zapisujemy ją w naszej wewnętrznej bazie.
  3. Wykonujemy precyzyjną diagnostyką mającą na celu potwierdzenie zakresu usterki i szczegóły z nią związane.
  4. Piszemy nową mapę do sterownika pojazdu (ECU).
  5. Wgrywamy mapę, wykonujemy testy samochodu oraz resety.

 

Widzisz komunikat niskie ciśnienie AdBlue? To właśnie jeden z problemów!

  1. Komunikaty o konieczności zalania mocznika AdBlue pomimo faktu, że zbiornik jest pełny.
  2. Błędy komputera na desce rozdzielczej.
  3. Odczuwalne ograniczanie mocy.
  4. Realne ograniczenie mocy poprzez aktywowany tryb awaryjny samochodu.
  5. Komunikat z odliczaniem kilometrów do czasu permanentnego unieruchomienia auta.

 

Jakich błędów należy unikać!?

Jeżeli w Twoim aucie widzisz już odliczane kilometry na komputerze pokładowym, to pamiętaj, żeby nie wyłączać samochodu po ich wyzerowaniu. Zakładając, że jesteś w trasie i zamierzasz dotrzeć do domu lub naszego centrum, będziesz w stanie to zrobić. Proces blokady unieruchomienia auta pojawi się dopiero po wyłączeniu zapłonu i jego ponownej próbie odpalenia. Jest to dość istotne, bo dużo naszych Klientów obawia się wyzerowania kilometrów, ale auto same z siebie nagle się nie wyłączy, bo zaprzeczałoby to bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Tak więc tankując auto, wychodząc do toalety czy restauracji, po prostu NIE GAŚ SILNIKA.

 

Jak możemy Ci pomóc w rozwiązaniu problemu z AdBlue?

Jeśli Twój Peugeot mimo błędów, pozwala Ci na na relatywnie sprawne prowadzenie, wówczas przyjedź do naszego centrum we Wrocławiu gdzie rozprawimy się z Twoim problem w maksymalnie 1,5 godziny. Jeśli jednak auto jest już niejezdne, to pozostały Ci dwie opcje:

  1. Możesz wyjąć sterownik ze swojego auta i przesłać go kurierem do naszej firmy. Wówczas proces ten wykonamy zdalnie, ale w tym przypadku koniecznym będzie otworzenie sterownika – które de facto nie jest niczym złym, a raczej archaiczną metodą walki z seryjnym i wadliwym oprogramowaniem.
  2. Możesz zamówić nasz mobilny serwis, który przyjedzie na wskazany przez Ciebie adres, tak więc operacja zostanie wykonana w miejscu Twojego zamieszkania, firmy lub miejsca, w którym Twój samochód już stanął na dobre. Jesteśmy w stanie przyjechać do Ciebie na terenie całej Polski, a nawet krajów Europy, jednak należy w tej kwestii uwzględnić koszty dojazdu.

 

W jakich modelach marki najczęściej notujemy problemy z systemem oczyszczania spalin?

Problem z AdBlue w Peugeot 308

Problem z AdBlue w Peugeot 508

Problem z AdBlue w Peugeot 2008

Problem z AdBlue w Peugeot 3008

Problem z AdBlue w Peugeot 5008

Problem z AdBlue w Peugeot Partner

Problem z AdBlue w Peugeot Expert

 

Jakie błędy sugerują awarię AdBlue w modelach marki Peugeot?

Usuwanie AdBlue z poziomu sterownika jest zazwyczaj rezultatem wcześniej pojwiających się błędów o następujących kodach:

Kod błędu P20EE

Kod błędu P2A00

Kod błędu P20E8

Kod błędu P208E

Kod błędu P20A2

Kod błędu P2204

 

 

Masz podobny problem z AdBlue w swoim Peugeot? Kliknij w zakładkę kontakt, wyślij maila lub zadzwoń i ustal szczegóły ewentualnej naprawy auta w naszym serwisie. We Wrocławiu, zdalnie lub z wizytą u Ciebie!

Rate this post