Tuning w Mercedesie GLE 400D

Tuning w Mercedesie GLE 400D. Aktywny wydech oraz chiptuning w postaci STAGE1, który finalnie nie doszedł do skutku. Podczas diagnostyki na naszej hamowni zweryfikowaliśmy drobne mankamenty z ciśnieniem paliwa oraz sterowaniem turbo, co przy naszych standardach wykluczyło techniczną możliwość napisania nowej mapy. Ale Klient już wie z czym oddać auto na serwis i po naprawie znów się z Nim zobaczymy! 😉

Tuning w Mercedesie GLE 400D

Aktywny wydech w Mercedesie GLE400D

Aktywny wydech w wersji elektronicznej do samochodów napędzanych jednostką diesla, to jedyne sensowne rozwiązanie, które warto brać pod uwagę będąc w posiadaniu samochodu z jednostką wysokoprężną. I do takich właśnie modeli należał egzemplarz naszego Klienta, przy którym mieliśmy okazję podziałać. W tej konkretnej realizacji zastosowaliśmy wariant na dwóch głośnikach, czyli setup rozszerzony. Polega on na implementacji rozwiązania, które wyróżnia wariant dwóch odmiennych głośników – nisko i wysokotonowy. Taka konfiguracja zapewnia wierne dźwięki charakterystyki silnika V8, przy czym równie dobrze brzmi w górnych zakresach obrotów.

Taka konfiguracja wiernie odzwierciedla klasyczny wydech i gwarantuje mnóstwo rozmaitych ustawień, które można aktywować wedle własnych preferencji.

 

Chiptuning modelu Mercedes GLE400D to świetne rozwiązanie, które zapewnia jeszcze więcej mocy, elastyczność oraz uwaga – mniejsze spalanie! Dodatkowe 50 HP i 110 NM, ale nie tym razem!

W planie realizacji tego egzemplarza mieliśmy jeszcze modyfikację sterownika ECU oraz napisanie nowej, indywidualnej mapy. Niestety, ale diagnostyka auta na hamowni wraz z logami wykazała, że  auta posiada drobne wady związane z dawkowaniem paliwa oraz sterowaniem turbo. „Na upartego” można byłoby wykonać modyfikację, jednak nasze wysokie standardy negują tego typu działania. Tak więc najpierw Klient odda auta na serwis, a następnie odwiedzi nas na kontynuację prac.

Chiptuning tej jednostki powinien zapewnić przyrost w okolicy 50 koni mechanicznych i aż 110 NM, co przełoży się na rewelacyjną elastyczność rzędu praktycznie 800 NM!

Jeśli nie wierzysz, zobacz naszą przykładową realizację w modelu CLS 400D z tym samym silnikiem – link tutaj.

 

Rate this post