Tuning Ateca Cupra

Tuning Ateca Cupra, czyli montaż aktywnego układu wydechowego. W tym przypadku mieliśmy do czynienia z modyfikacją dźwięku auta, ale możliwości na tuning tego modelu jest znacznie więcej. Jednym z nich jest również chiptuning.

Seat Ateca Cupra to bardzo udany model auta, które napędza dwulitrowy doładowany silnik benzynowy o mocy 300 koni mechanicznych. Niestety, w sekcji układu wydechowego znajduje się filtr OPF, który dławi cały układ wydechowy. W związku z powyższym, wymiana tylnej sekcji wydechu nie poprawia brzmienia auta. Do wyboru są więc dwie opcje. Mechaniczna modyfikacja wydechu i usunięcie sekcji z filtrem lub montaż układu elektronicznego.

tuning seat ateca cupra

Aktywny wydech w Cuprze

W tym przypadku Klient zdecydował się na tuning auta, który nie będzie godził w gwarancję samochodu. Wobec tego wybór padł na bezinwazyjną, elektroniczną wersję układu wydechowego. Setup ten składa się ze specjalnych głośników, które generują dźwięk poprzez sygnał z linii can. Rozwiązanie jakie oferujemy naszym Klientom jest najlepiej brzmiącym na rynku rozwiązaniem tego typu.

Sportowy układ wydechowy

Jako zwolennicy klasycznych modyfikacji sugerujemy natomiast modyfikację mechaniczną całego układu wydechowego. Taki setup powinien składać się z sekcji downpipe na przelocie, pomijającej feralny filtr i katalizator. A także tłumik środkowy. Dzięki takie rozwiązaniu Cupra automatycznie zwiększy swoje osiągi o blisko 30 HP i 50 NM. Wraz ze strojeniem, efekty będą baaardzo zadowalające.

Chiptuning w Seacie Ateca

Chiptuning w modelu Seat Ateca Cupra, bez jakichkolwiek modyfikacji mechanicznych, pozwala na uzyskanie w pełni bezpiecznych przyrostów mocy na poziomie 50 HP i 50 NM. Co mimo braku modyfikacji mechanicznych, z którymi będzie tylko lepiej, pozwala na uzyskanie bezpiecznego poziomu 350 HP i 450 NM. W napędzie 4×4 będzie to świetną bazą do przyjemnej, elastycznej i sportowej wręcz jazdy.

Wraz z modyfikacją układu wydechowego i usunięciem filtra, przyrosty te będą sięgać poziomu 380 HP i 480 NM, a dorzucając chłodzenie i dolot, powinno przekroczyć się 400 HP i 500 NM. Co z tego zgrabnego auta stworzy ulicznego sportowca.

 

Rate this post