Chiptuning BMW 530E

Chiptuning BMW 530E potrafi czynić cuda. Ten niepozorny na pierwszy rzut oka silnika benzynowy o mocy 184 koni mechanicznych, wspierany dodatkowo przez jednostkę elektryczną na seryjnej mapie powinien legitymować się łączną mocą na poziomie 252 koni mechanicznych oraz 450 niutonometrów. Model z tej realizacji został wyprodukowany w 2017 roku i na mieszance paliwa PB98 oraz PB100 wykazał się solidnym wynikiem 308 HP oraz 420 NM.

chiptuning bmw 530e

 

Naszym celem było bezpieczne podniesienie mocy i zwiększenie elastyczności auta bez modyfikacji mechanicznych. Nasza praca polegała więc na napisaniu indywidualnej mapy, zarówno dla sterownika jak i dla skrzyni biegów. Czy spełniliśmy pokładane w nas nadzieję? Nieskromnie napiszemy, że chyba aż nadto!

 

Efekty chiptuningu STAGE1 w BMW 530E (ECU & TCU)

Uzyskane finalnie parametry zawdzięczamy naszym mapom, które napisaliśmy zarówno dla sterownika silnika jak i skrzyni biegów.

Było: 308 HP i 420 NM
Jest: 371 HP 592 NM
Przyrost: +63 HP i aż +172 NM


BMW 530E chiptuning


BMW 530E chiptuning


Mało tego, w tym miejscu pragniemy zaznaczyć, że uzyskiwane podczas strojenia wyniki kilkukrotnie przekraczały ponad 400 koni mechanicznych. Po kilku próbach na hamowni i analizie uzyskiwanych rezultatów zdecydowaliśmy się nieco obniżyć te parametry. Mimo, że 400 koni w tym sedanie robiło wrażenie, to naszym nadrzędnym celem jest zawsze bezpieczna eksploatacja. Mapa z „czwórką z przodu” dobrze wyglądałaby do publikacji realizacji w sieci, jednak nie o to w tym wszystkim chodzi. Postawiliśmy finalnie na zdrowy rozsądek i bezpieczeństwo dalszej eksploatacji auta, a wynik dodatkowych 63 HP i 172 NM i tak robi piorunujące wrażenie!


Jak zwykle Klient natychmiast po realizacji zasiadł za kierownicą auta i odjechał z uśmiechem na twarzy, dlatego ciężko jest cokolwiek napisać o uzyskiwanych rezultatach w zakresie przyspieszenia. Jednak mając na uwadze nasze doświadczenie spodziewamy się urwania czasu do setki z nominalnych 6,1 sekundy do okolic 5 sekund, a nawet nieco poniżej. Bez dwóch zdań!