Tuning BMW 650i F06 450 HP, Chiptuning + Supersprint Exhaust
Za nami modyfikacja BMW 650i F06 450 HP, która uwzględniała chiptuning i montaż sportowego wydechu, w tym przypadku marki Supersprint. Auto na STAGE1 generowało moc na poziomie 512 HP i 646 NM z uwzględnieniem usuniętych katalizatorów. Ale co ważne, na tym etapie mieliśmy zdiagnozowane na hamowni oraz diagnostyce komputerowej problemy z układem zapłonowym oraz wadliwym uszczelniaczem.
Skuteczna diagnoza sprawiła, że po wyłącznie samej wymianie świec oraz cewek uzyskaliśmy przyrost aż 50 HP w skrajnym punkcie na wykresie, a ogólny przyrost mocy sięgnął wartości 11 HP i 23 NM. Jest to dobry przykład na to, że w usportowionych i sportowych samochodach, należy pamiętać o systematycznej wymianie podzespołów układu zapłonowego, celem uzyskiwania jak największej efektywności silnika.
STAGE1 + dekat: przed wymianą układu zapłonowego
STAGE1 + dekat: po wymianie układu zapłonowego
Wydech marki Supersprint Exhaust
Modyfikacja obejmowała również zmianę układu wydechowego. Po operacji usunięcia katalizatorów, dźwięk auta uległ radykalnej zmianie, stając się nieco uporczywym dla Klienta. W związku z powyższym nasz wybór padł na homologowanej sekcji centralnej wraz ze sportowymi tłumikami. Efekt? Basowe i przyjemne brzmienie, bez rezonansu i krzykliwego charakteru. A na tym właśnie zależało właścicielowi samochodu.
Carbonowy dyfuzor
Całość modyfikacji dopiął montaż carbonowego dyfuzora, który zastąpił seryjny. To właśnie w nim zmieściły się również zupełnie nowe, atrakcyjne i podwójne końcówki będące częścią kompletnego setupu marki Supersprint.