Chiptuning STAGE1 w BMW M850i 530 HP

Chiptuning w BMW 850i o seryjnej mocy 530 HP i 750 NM. Tym razem „zwykły” STAGE1 bez najmniejszych modyfikacji mechanicznych. A efekt? No cóż, nieskromnie można rzec znakomity! Dodatkowe 119 HP i 74 NM! Przyrost ten naprawdę robi robotę, a przy okazji zdejmujemy VMAX, co przekłada się na prędkości +300 km/h rzecz jasna na niemieckich autostradach…

chiptuning bmw 850i 530 HP STAGE1

chiptuning bmw 850i 530 HP STAGE1

 

Przydatne informacje w świetle tuningu BMW 850i

Ten konkretny egzemplarz BMW M850i pochodził akurat z USA. Dlaczego jest to istotna kwestia? Otóż modele zza Oceanu nie muszą spełniać restrykcyjnych norm emisji spalin, co skutkuje montażem nieszczęsnych filtrów OPF / GPF w przedniej sekcji układu wydechowego, tuż za seryjnymi katalizatorami w przypadku naszych rodzimych modeli. Efektem takiej sytuacji jest niestety nieco mniejsza moc europejskich modeli oraz gorsze brzmienie wydechu, który seryjnie jest zdecydowanie bardziej zdławiony. Można rzecz jasna temu zaradzić modyfikując układ wydechowy, ale w tym przypadku nie było to konieczne. Jednak gdyby tak zmodyfikować chociażby sekcję turbo-back i zaimplementować racingowe downpipes freeflow lub ze sportowym katalizatorem, finalny przyrost mocy jak i dźwięk auta byłyby jeszcze lepsze!

Warto wspomnieć również, że fabrycznie słabym elementem auta są właśnie katalizatory i przednia sekcja układu wydechowego. Z uwagi na charakter konstrukcji, umiejscowienie oraz duży silnik, fabryczne katalizatory bardzo mocno się nagrzewają, co skutkuje wysoką temperaturą w komorze silnika, a to przekłada się niestety na spadek osiągów. Natomiast zastosowanie specjalnych koców termicznych w przypadku aftermarketowych downpipes niweluje ten problem.

tuning bmw m950i

 

5/5 - (1 vote)