Chiptuning w Porsche Macan 2.0 245 HP 2020 z GPF

Chiptuning w modelu Porsche Macan z dwulitrowym silnikiem 2.0 turbo o mocy 245 koni mechanicznych oraz z wbudowanym filtrem GPF. Tak, niestety. Data produkcji w 2020 roku i nowe normy emisji spalin to kombinacja, która niestety nie stanowi nic dobrego. Silnik jest zdławiony, generuje mniej mocy niż deklaruje producent, a do tego układ wydechowy jest jeszcze bardziej stłumiony.

Efekt?

Auto na fabrycznych ustawieniach generuje moc na poziomie 233 HP i 328 NM.

Chiptuning w Porsche Macan 2.0 245 HP

 

Efekt chip tuningu STAGE1

W tym konkretnym przypadku zaczęło i skończyło się na chiptuningu, gdzie mieliśmy do czynienia z indywidualnie napisanym przez nas programem. Jest to zawsze najlepsza i najbardziej efektywna modyfikacja. W przeciwieństwie do zewnętrznych powerboxów, nie ma tu czynnika losowego, a mapa zawsze jest dopasowana do konkretnego egzemplarzu.

W ten sposób uzyskaliśmy przyrost na zupełnie bezpieczny poziom 271 HP i 380 NM.

Przed modyfikacją:

chip tuning porsche macan

 

Po modyfikacji:

chip tuning porsche macan gpf

Downpipe lub kompletny wydech sportowy do modeli Porsche Macan

Wspomniany układ wydechowy w nowszych modelach Porsche Macan uzbrojony jest w filtr cząstek stałych, GPF. Element ten wraz z seryjnymi katalizatorami dławi nie tylko sam wydech, ale również silnik. Chcąc w zupełnie bezpieczny i nadal efektywny sposób uzyskać więcej mocy, warto jest rozważyć decyzję o zakupie kompletnego układu sportowego lub co najmniej pozbyć się seryjnych katalizatorów i filtra GPF na rzecz sekcji downpipe na przelocie lub ze sportowym katalizatorem.

Już samo usunięcie filtra GPF zapewni przyrost kilkunastu koni mechanicznych, a kompletna sekcja turbo downpipe powinna uzbroić samochód w dodatkowe 30 – 35 HP i 50 NM!