Nasze realizacje
Chiptuning w Case Maxxum
24 września, 2024
Chiptuning w Case Maxxum 4.5L 114 KW EDC17CV41. Większa elastyczność, mniejsze spalanie! ✅
»Usuwanie AdBlue w Ford Transit Custom
16 września, 2024
Skuteczne usuwanie AdBlue w problematycznym sterowniku SID211 na bazie kampera Ford Transit Custom ✅
»Usuwanie AdBlue w MAN TGM 18.320
12 września, 2024
Usuwanie AdBlue w modelach MAN TGM 18.320, czyli lokalne zaćmienie Słońca na naszym placu przez ogromny kamper ✅
»Chip Tuning maszyn rolniczych
30 sierpnia, 2024
Chip tuning maszyn rolniczych, zmniejszanie poziomu spalania oraz aktualizacja oprogramowania map producenta, które ograniczają moc maszyny na przykładzie realizacji w modelu Case Maxxum i sterowniku EDC17CV41 ✅
»Usuwanie DPF i EGR w koparce Doosan DX 160LC-3
28 sierpnia, 2024
Usuwanie DPF i EGR w koparce Doosan DX 160LC-3 na sterowniku EDC17CV41 ✅
»Usuwanie AdBlue Dressta 530R
27 sierpnia, 2024
Usuwanie AdBlue w ładowarce Dressta 530R na sterowniku CM2350A w ramach mobilnego serwisu maszyn budowlanych ✅
»REGENERACJA TURBIN W BMG WROCŁAW
Regeneracja turbin w BMG Tuning Wrocław. Jak wygląda u nas naprawa turbosprężarek i jakie spectrum usług oferujemy w ramach serwisu turbin?
- regeneracja turbin
- naprawa turbin
- demontaż turbosprężarki
- montaż turbosprężarki
- analiza stanu technicznego turbiny
- oględziny i sprawozdanie
Skontaktuj się z nami lub przeczytaj poniżej w jaki sposób możemy pomóc Ci rozprawić się z problemami dotyczącymi Twojej turbosprężarki.
BMG Tuning
Ul. Krakowska 30, Wrocław
Telefon: 790 454 283
PROBLEMY Z TURBINĄ
Jeśli Twój silnik diesla lub benzyny posiada turbinę, a Ty w ostatnim czasie masz wrażenie, że turbo działa głośniej niż zwykle, słyszysz metaliczne dźwięki, z wydechu wydostaje się błękitny ogień lub czarna chmura, zwiększa się podaż poboru oleju, a auto „nie jedzie”, nie mówiąc już o zauważalnym wycieku w okolicach samej turbiny – to znak, że awarii uległa turbosprężarka.
Teoretycznie żywot turbosprężarki jest taki sam jak zamontowanego silnika. W praktyce jest na ogół zupełnie inaczej. Przyczyny usterek turbiny najczęściej wynikają z nieodpowiedniej eksploatacji samochodu, a że turbina nie lubi być traktowana inaczej niż „piszę o niej książka”, to mamy już przyczynę wspomnianej awarii. Bywa też, że problem z turbosprężarką jest następstwem usterki innego podzespołu – w silnikach diesla taka korelacja występuje na przykład z uwagi na zapchany filtr cząstek stałych (DPF / FAP).
Skąd pojawiają się problemy z turbo?
- najczęściej, brak odpowiedniego smarowania.
- zapchany filtr DPF (silniki diesla).
- zapchany katalizator (silniki benzynowe).
- nieodpowiednia eksploatacja, czytaj brak chłodzenia turbiny po jeździe.
REGENERACJA TURBIN WROCŁAW UL. KRAKOWSKA 30
Objawów wadliwej turbosprężarki nie można bagatelizować. Konsekwencje wynikające ze zwlekania z naprawą będą wiązać się z jeszcze większymi kosztami w przyszłości. Skrajnym przypadkiem będzie uszkodzenie innych podzespołów oraz z uwagi na rozległe uszkodzenia, brak możliwości regeneracji turbiny. Najwięcej zła może wydarzyć się w silniku diesla.
W sytuacji, kiedy wadliwa turbosprężarka poza powietrzem zacznie zasysać olej, może dojść do spektakularnej awarii określonej mianem „rozbiegania silnika” – sytuacja ta może doprowadzić wręcz do eksplozji silnika i jego totalnej zagłady. Działając w sposób natychmiastowy, będziesz w stanie zaoszczędzić sporo pieniędzy. Z tego względu naprawdę sugerujemy nie zwlekać z naprawą.
Zakładając, że Twoje turbo jest uszkodzone, być możesz zastanawiasz się co faktycznie uległo destrukcji? Skala uszkodzeń może być dość rozległa. Począwszy od uszkodzenia łopatek, po zużycie łożysk, a nawet pęknięcie obudowy samej turbosprężarki.
PROBLEM Z TURBINĄ? REAGUJ SZYBKO!
O tym co faktycznie jest problemem, dowiemy się dopiero podczas Twojej wizyty w naszym centrum BMG we Wrocławiu. Proces naprawy turbosprężarki odbędzie się w kilku krokach.
KROK 1 – Analiza usterki.
Na tym etapie poddamy analizie Twoją turbosprężarkę i ocenimy jej stan. Być może problem będzie niewielki jak na przykład luz promieniowo – osiowy. Zweryfikujemy też zawór upustu spalin i zmienną geometrię .
KROK 2 – Rozkręcenie turbosprężarki
Rozebranie turbo ”do naga” i rozłożenie jej na czynniki pierwsze. Na tym etapie dokładnie zdiagnozujemy przyczynę powstałej usterki i skalę uszkodzeń.
KROK 3 – Montaż nowych podzespołów
Na tym etapie skupimy się na ponownym montażu turbiny, ale już na nowych i oryginalnych podzespołach, gwarantujących przywrócenie pierwotnego stanu Twojej turbiny.
KROK 4 – Wyważenie turbosprężarki
Jest to kluczowy etap regeneracji i naprawy turbosprężarki. Po zamontowaniu nowych elementów turbo, konieczne będzie wyważenie wirnika jak i całego układu.
KROK 5 – montaż pozostałych elementów
Mając za sobą owocne testy potwierdzające odpowiednie działanie, dokonujemy montażu całości elementów, dokonując precyzyjnej regulacji wartości ciśnienia doładowania. Dopiero ten etap zapoczątkuje ponowny montaż sprawnej turbiny w Twoim samochodzie.
Regeneracji i naprawy turbosprężarki wykonamy w autach producentów takich jak:
- Audi
- BMW
- Mercedes
- Porsche
- Jaguar
- Volvo
- Skoda
- Volkswagen (VW)
- Opel
- Ford
- Seat
- Mazda
- Toyota
- Renault
- Nissan
- KIA
- Citroen
- Peugeot
Nie widzisz tu marki swojego auta? Nic nie szkodzi. Zadzwoń do nas i zapytaj czy nasze usługi wykonamy również w Twoim aucie. Odwiedź nasze centrum we Wrocławiu lub poproś nas o przyjazd do Ciebie.
BMG Tuning
Ul. Krakowska 30, Wrocław
Telefon: 790 454 283