BMW M2 Competition Tuning

BMW M2 Competition i tuning modelu na najwyższym poziomie. Z godnych uwagi informacji zaznaczmy na wstępie fakt, że jest to model wyposażony fabrycznie w filtr cząstek stałych oraz, że modyfikowany model został wyprodukowany przed drugą połową 2020 roku.  Dlaczego jest to tak ważne? Otóż koncern BMW jako jeden z pierwszych przed rokiem 2021 wprowadził do obrotu nowe, zakodowane sterowniki. Co to oznacza w praktyce? Nie mniej, nie więcej tyle, że wszystkie modyfikacje wymagające zmian w oprogramowaniu auta z poziomu sterownika, są w tej chwili niemożliwe.

bmw m2 tuning

A już na pewno bez otwierania sterownika, co jest z kolei bardzo niewskazaną i archaiczną metodą tuningu. W związku z powyższym, właściciele wszystkich modeli linii MPower i nie tylko, wyprodukowanych od lipca 2020, muszą uzbroić się w cierpliwość i poczekać na update sprzętu dla tunerów. Problem jest obecnie globalny, więc czekamy na nowe możliwości z utęsknieniem i pokaźną gromadką Klientów w przysłowiowej kolejce.

Z największych bolączek takiego stanu rzeczy możemy wyliczyć brak możliwości wymiany wydechu z usunięciem seryjnych katalizatorów oraz feralnego filtra OPF, który zabija ten samochód. Dosłownie. O tym jak bardzo, będzie można przekonać się u nas, czytając dalszy ciąg niniejszej realizacji. Taka modyfikacja, mimo fizycznej możliwości, w rzeczywistości jest niewskazana przez brak możliwości wyprogramowania sond, filtra opf oraz towarzyszącym tej modyfikacji błędom w komputerze. Mimo, że auto będzie brzmieć o niebo lepiej, to przestanie jeździć z uwagi na obcinanie mocy i choinkę na desce rozdzielczej. Kolejnym mankamentem jest brak możliwości napisania mapy pod kątem mocy, efektu pop&bang czy chociażby zdjęcia limiterów i blokad. Te utrudnienia występują jednak dopiero w modelach produkowanych od sierpnia 2020 roku.

 

BMW M2 Competition F87

BMW M2 Competition to typowy fun car wyposażony w seryjne 410 koni mechanicznych, które w przypadku niewielkich gabarytów auta tworzą z niego naprawdę ulicznego wariata. W trybie M Sport na próżno szukać trakcji, więc jest to zdecydowanie auto dla świadomych i naprawdę ogarniętych kierowców. Świadczy o tym chociażby klasyczny hamulec ręczny, który wiadomo, że w tym przypadku nie służy do parkowania na podjeździe. Ale, jak wiadomo, zawsze może być lepiej. Co możemy zaproponować do tego modelu? Proszę spojrzeć na listę.

 

Sportowy wydech do BMW M2 Competition

Pierwszą, godną uwagi modyfikacją jest wymiana seryjnego wydechu, szczególnie we wszystkich egzemplarzach, które na pokładzie uzbrojone są w filtr cząstek stałych. W tych przypadkach dźwięk zdławiony jest nie tylko przez seryjne katy, ale dodatkowo wspomniany filtr i tłumiki. Dlatego też posiadanie wydechu performance czy nawet akcesoryjnego Akrapovicia i tak nie ma większego sensu, bo nadal mamy do czynienia z mankamentem natury konstrukcyjnej.

Najlepszym rozwiązaniem jest inwestycja w kompletny układ wydechowy obejmujący sportowy downpipe w powłoce termicznej i końcową sekcję na tłumikach z klapami. O tym jak brzmi taki setup wraz z programem pop&bang można przekonać się w poniższym materiale.

Dostępne setupy do BMW M2 / Competition / Clubsport

Downpipe 5600 PLN

Downpipe + sekcja środkowa 7400 PLN

Catback 9500 PLN

Catback z klapami 12 900 PLN

Wariant rekomendowany:

Kompletny układ wydechowy z klapami 15 400 PLN

Chiptuning BMW M2 F87 (STAGE1 / STAGE2)

Odważnym Klientom proponujemy modyfikację STAGE 1/2, która jest niezwykle wskazana przy modyfikacji obejmującej zmiany w układzie wydechowym. Od sportowych dekatów po kompletny układ wydechowy. Chiptuning w M2 Competition w takiej konfiguracji zapewnia horrendalne jak na ten samochód przyrosty. Modyfikacja modelu F87 obejmująca kompletny układ wydechowy w połączeniu z nową mapą zapewnia finalny efekt na poziomie rzędu 580 koni mechanicznych i aż 690 niutonometrów! Jest to dodatkowe i nadal bezpieczne aż 170 koni mechanicznych i 140 niutków! I jest to niewątpliwie setup dla prawdziwych kozaków, ponieważ blisko 600 HP w tak małym aucie sprawia, że siedzimy w rakiecie bez trakcji. Baza pod drifty i zabawę z bananem na twarzy gwarantowana!

Warto zaznaczyć, że modyfikacja STAGE1 bez ingerencji w seryjny układ wydechowy, owocuje przyrostami rzędu 80 – 90 HP i 80 – 100 NM! Tak więc potencjał modeli M2, M2 Competition i M2 Clubsport jest po prostu ogromny!

Program POP&BANG

Elementem oferty, na który decyduje się praktycznie każdy Klient po wymianie seryjnego układu wydechowego jest również program pop&bang. To nic innego niż brutalne, bezkompromisowe i dające niezwykłą frajdę, strzały z układu wydechowego. Z taką mapą i zmodyfikowanym wydechem, po prostu nie da się nie usłyszeć tego auta na drodze. A przejazdy w tunelach będą przypominać strzelaninę między wojną gangów.

BMW M2 Body Kit

Seryjna „em dwójka” wygląda nieźle, ale przy jej charakterze, wypadałoby dorzucić coś więcej niż to, co w standardzie oferuje nam koncern z Monachium. Aby nadać swojemu autu znacznie bardziej agresywny design, warto rozważyć naszą propozycję składającą się z kompletnego body kitu, dostępnego również jako osobne elementy. W skład pakietu optycznego typu „full body kit” wliczamy:

Karbonowy dyfuzor ze światłem F1

Karbonowe dokładki progów

Karbonowy splitter przedni

Karbonowy lip na klapę bagażnika lub karbonowe skrzydło DTM Performance ze stelażem o dwóch wariantach wysokości

Ważne: oferujemy wyłącznie najwyższej jakości elementy wykonane z karbonu o idealnym spasowaniu z karoserią auta w relatywnie atrakcyjnej cenie.

Zapraszamy i zachęcamy do kontaktu w razie pytań odnośnie modyfikacji aut z serii Mpower 💥 🔥