BMW M4 F82 Tuning STAGE2
Tuning STAGE2 w BMW M4 F82 obejmujący strojenie ECU oraz TCU, a także modyfikacje mechaniczne uwzględniające usunięcie filtrów OPF, a także seryjnych katalizatorów z pozostawieniem oryginalnego, końcowego układu BMW MPerformance. To, co istotne przy opisie tej modyfikacji to fakt, że przed stawieniem się w naszym warsztacie Klient we własnym zakresie usunął wkład filtra OPF wewnątrz seryjnej puszki, opróżniając wkład poprzez jej rozcięcie i ponowne zaspawanie. A wraz z autem na lawecie dostarczył dekaty typu freeflow, które rzecz jasna byśmy rekomendowali przy tego typu modyfikacji.
Zakres prac został skoordynowany i omówiony przez nas z właścicielem auta jeszcze przed podjęciem modyfikacji, stąd też nie było tu żadnych elementów zaskoczenia. A zatem auto stawiło się u nas z błędami komputera wynikającymi z zastosowanych zmian mechanicznych.
Pierwszy etap prac przy BMW M4 F82 w naszym warsztacie
Całość rozpoczęliśmy standardowo od kompleksowej diagnostyki, bez większego obciążenia na hamowni co jest u nas standardem bezpieczeństwa. Podczas weryfikacji stanu technicznego auta zweryfikowaliśmy kilka kluczowych mankamentów wykluczających modyfikację:
- uszkodzone turbo
- wyeksploatowane cewki
- wyeksploatowane świece
W związku z powyższym zarekomendowaliśmy wymianę turbosprężarki (Klient zdecydował się na fabryczny OEM), a także zakup nowych elementów układu zapłonowego. Dopiero po tych naprawach byliśmy w stanie ponownie wjechać autem na hamownię i podjąć się modyfikacji. Jednak, by nie tracić czasu podczas gromadzenia nowych części, z uwagi na termin wydania auta dla Klienta (ten był bardzo restrykcyjny), zdecydowaliśmy się od razu przejść do drugiego etapu prac, który obejmował:
- montaż sportowych sekcji downpipe
- programowe usunięcie filtra OPF
Dopiero w tym momencie byliśmy gotowi na pierwsze pomiary auta pod obciążeniem i pełnowartościową analizę mocy na naszych rolkach. Zaznaczmy, że kolejność działań powinna być zatem odwrotna, bo najpierw powinniśmy wykonać pomiary auta na seryjnych ustawieniach i częściach.
Jednak po tym co wykazała pierwotna diagnostyka auta jeszcze przed obciążeniem na hamowni, zdecydowaliśmy się nie narażać auta na dodatkowe uszkodzenia. Po wstępnej analizie określiliśmy wykaz usterek, które wykluczyły auto do intensywnych pomiarów na hamowni. Nie chcąc eksploatować samochodu i uszkodzonych komponentów, przeszliśmy od razu do drugiego etapu oraz kilku napraw, które po prostu w tym przypadku okazały się konieczne. Standardowo nasz tok pracy zawsze uwzględnia weryfikację mocy na seryjnych parametrach, a dopiero później w oparciu o przygotowane zmiany.
Moc w M4 Competition F82 po usunięciu filtra OPF i seryjnych katalizatorów
Teraz bardzo ważne informacje dla wszystkich posiadaczy M4 Competition F82 450 HP. Jeśli zastanawiacie się czy warto usunąć OPF i podmienić seryjne katalizatory na rzecz dekatów typu freeflow to z przyjemnością informujemy, że warto. Mało tego, uważamy to za konieczność jeśli zależy Wam na dużo większej mocy Waszych ukochanych „eMek”.
Modyfikacja seryjnego układu wydechowego już na starcie pozwala uzyskać dodatkowe 50 HP i 20 NM co jest fenomenalnym wynikiem w zestawieniu z fabryczną mocą na poziomie 450 HP i 550 NM!
Docelowy tuning STAGE2 z ECU & TCU w M4 Competition F82
Znając już wyjściowe wartości po wstępnych modyfikacjach oraz naprawach przeszliśmy do kolejnego etapu jakim było docelowe strojenie sterownika silnika (ECU) oraz skrzyni biegów (TCU). Był to kolejny etap naszych prac software`owych mających na celu dopełnienie planowanej modyfikacji.
Uzyskany finalnie wynik, biorąc pod uwagę zakres modyfikacji mechanicznych jest fantastyczny. Docelowa moc w M4 na poziomie 548 koni mechanicznych oraz aż 671 niutonometrów czyni z tego bawarczyka narywistego potwora, którym od teraz można bawić się jeszcze ostrzej!
Na koniec dodamy, że gdybyśmy od samego początku prac mieli auto u siebie to także zaproponowalibyśmy właścicielowi sportowy układ wydechowy typu free flow co najmniej w konfiguracji turbo back z opf delete z opcjonalnie nową, sekcją końcową jako opcję.
Seryjna moc auta: 450 HP i 550 NM
Moc auta po usunięciu katalizatorów i OPF: 500 HP i 570 NM
Moc auta po strojeniu STAGE2: 548 HP i 671 NM
Przyrost: 98 HP i 121 NM
Jeśli jesteś właścicielem podobnego modelu M4 i planujesz tuning swojego auta, to serdecznie zapraszamy Cię do nas! Chętnie dobierzemy odpowiedni zakres modyfikacji Twojego BMW, aby wykonać tuning na najwyższym poziomie, spełniający Twoje oczekiwania, potrzeby i poniekąd, motoryzacyjne marzenia!
Do usług!