Honda NSX i nasz koncept na jej tuning
Honda NSX i nasz pomysł na tuning tego bez wątpienia, japońskiego super samochodu. Honda tym razem gościła u nas już piąty raz przy czym była to trzecia już wizyta związana z modyfikacjami auta. Za pierwszym razem zajmowaliśmy się wydechem, następnie mocą i obecnie chłodzeniem. I za każdym razem widzieliśmy Hondę w nowej, kolorystycznej odsłonie.
Honda NSX & QuickSilver Exhaust
Pierwsza wizyta japońskiej ślicznotki dotyczyła modyfikacji układu wydechowego. Trzeba przyznać, że fabryczny dźwięk był daleki od tego, co ten samochód reprezentuje swoim wyglądem oraz jakie są jego osiągi. Bez wątpienia fabryczny układ wydechowy należy do jednego z największych mankamentów tego wspaniałego jakby nie było auta. Naszym zdaniem, szczerze i bez ogródek, seryjny dźwięk auta można zestawić z półtoralitrową, benzynową Hondą Accord…
Tak więc po wnikliwej analizie dostępnych setupów, finalnie nasz wybór padł na produkt marki QuickSilver Exhaust, którego relacja ceny do jakości wypadała bardzo korzystnie jak na hiper car, a ponadto wedle naszego organoleptycznego poznania, brzmiał on na tle konkurencji bardzo dobrze. Co oczywiste, konfiguracją objęte zostały sportowe katalizatory oraz końcowa sekcja pozbawiona tłumików.
Jak brzmi sportowy układ wydechowy QuickSilver Exhaust?
Zewnętrzny sterownik JB4 Tuning BOX i większa moc auta
Gdy już udało się udrożnić przytkany fabrycznie układ wydechowy, kolejnym naturalnym krokiem był chiptuning. W tym konkretnym przypadku nie pracowaliśmy na seryjnym sterowniku, a sięgnęliśmy po zewnętrzny box JB4 Tuning, dzięki któremu uzyskaliśmy możliwość implementacji trzech różnych poziomów mocy, a także dostosowanie parametrów do rodzaju paliwa. Przypomnijmy, że pojazd napędza podwójnie doładowany, 3.5 litrowy silnik benzynowy, który wspiera dodatkowo silnik elektryczny. Łączna moc Hondy NSX II GEN to poziom 580 koni mechanicznych.
Zewnętrzny sterownik zezwala na uzyskiwanie przyrostów w zależności od mapy i paliwa w przedziale 40 – 100 koni mechanicznych.
Wydajniejsze intercoolery od PWR Advanced Cooling Technology do Hondy NSX
Na koniec, idealne dopełnienie modyfikacji, którym bez wątpienia są wydajniejsze coolery. Seryjnie, szczególnie latem przy sporym obciążeniu i wysokich temperaturach, ewidentnie odczuwa się brak powtarzalności uzyskiwanych wyników, a także odczuwalny wręcz spadek mocy. Przed takimi spadkami mocy i konsekwencjami wysokich temperatur powinny właśnie zabezpieczyć nowe coolery. Produkty od PWR cieszą się sporą renomą, a ich produkty stosowane są w profesjonalnym motosporcie.
Przeprowadzony tuning w Hondzie NSX, a uzyskane rezultaty?
Na oficjalne rezultaty przeprowadzonego tuningu musimy jeszcze chwilę zaczekać, gdyż na czas podjętej pracy mieliśmy we Wrocławiu bardzo intensywne opady, co skutkowało wodą na jezdni i brakiem trakcji. Tak więc kwestie związane z pomiarami zostawiliśmy na później. Nie chcąc ryzykować uślizgiem czy po prostu niemiarodajną weryfikacją czasów. Kiedy z powrotem wyjdzie słońce, na pewno wrócimy z updatem.
W końcu na pewno będzie się czym pochwalić, bo jakby nie było, nie każdy ma możliwość na tuning takiego rodzynka jakim bez wątpienia jest Honda NSX. W teorii pakiet modyfikacji obejmujących układ wydechowy, mapę oraz chłodzenie, a także jakość paliwa w Polsce, wnioskujemy, że uzyskaliśmy dodatkowe 100 HP i 120 NM. Na potwierdzenie tezy jeszcze przyjdzie czas.