Tuning w Audi S7 450 HP 4.0 TFSI V8

Tuning w Audi S7 450 HP z silnikiem V8 4.0 TFSI. Prace przy tym modelu bazowały wyłącznie na modyfikacji mapy w sterowniku ECU, gdzie wykonaliśmy indywidualny chiptuning STAGE1. Realizacja ta w dobitny sposób pokazuje, jak duży potencjał „do modzenia” drzemie w tej jednostce. Uzyskane efekty dzięki wyłącznie zmianie oprogramowania dają w pełni zasłużone zadowolenie, ale gdyby tak pokusić się o kilka dodatkowych zmian mechanicznych, efekty były znacznie lepsze!

tuning audi s7

 

Chiptuning w Audi S7 V8 4.0 TFSI

 

Chiptuning w modelu S7 V8 4.0 TFSI to najprostsza droga do uzyskania dodatkowej mocy, relatywnie najtańszym kosztem. Co ważne, jest to modyfikacja, która nie wpływa negatywnie na jednostkę czy komponenty, a po prostu wykorzystuje potencjał skrywany w sercu tej „es siódemki”.  A o jakich przyrostach mowa? Konkretnych! Bo zaledwie strojenie i prace przy seryjnym oprogramowaniu pozwalają wykrzesać dodatkowe 53 HP i aż 151 NM, co jest naprawdę świetnym rezultatem biorąc pod uwagę brak jakichkolwiek modyfikacji mechanicznych, które w znacznym stopniu przyczyniłyby się do jeszcze lepszych efektów.

Było: 450 HP i 550 NM

Jest: 503 HP i 701 NM

Przyrost: 53 HP i 151 NM

audi s7 tuning

audi s7 tuning

 

Co jeszcze? Wydajniejszy Intercooler i sportowy wydech!

Co naszym zdaniem powinna objąć jeszcze ta realizacja? Bezapelacyjnie, w miejscu seryjnego chłodzenia powinien znaleźć się dużo większy i znacznie bardziej wydajny Intercooler. Chłodniejsze powietrze w dolocie nie tylko zabezpieczy silnik, ale sprawi, że będzie on sprawniej i chętniej generował większą moc. Wymiana coolera jest wskazana również „na gołej serii”, ponieważ seryjne chłodzenie w modelach Audi S7 pozostawia wiele do życzenia, a różnice na seryjnym i aftermarketowym chłodzeniu sięgają nawet kilkudziesięciu stopni na korzyść wydajnych produktów, jak na przykład renomowany cooler od firmy Wagner Tuning.

Świetną opcją byłoby zastosowanie również sportowego układu wydechowego o większej średnicy. Gdyby tak uwzględnić rekomendowane przez nas, dodatkowe modyfikacji, finalny przyrost powinien być większy o kolejne 45 HP i około 50 NM! I co ważne, zmianie uległby również dźwięk auta, nadając mu jeszcze większy charakter, a przy okazji przyjemność z jazdy tą soczystą V8.

 

 

Rate this post