Tuning w VW Golf 7R 2.0 TSI 300 HP (model USA)
Tuning w VW Golf 7R obejmujący strojenie ECU & TCU oraz modyfikację przedniej sekcji układu wydechowego w postaci montażu sportowej sekcji downpipe. Do idealnego pakietu na start zabrakło zdecydowanie wydajniejszego chłodzenia, które mogłoby ewidentnie zmniejszyć temperatury w dolocie, gdyż seryjny cooler niestety, ale pozostawia wiele do życzenia. Gdyby tak zastosować efektywniejszy intercooler, finalnie uzyskany efekt powinien być nieco korzystniejszy. Szacujemy próg kolejnych, dodatkowych 20 HP i 15 NM, które dodatkowo ochronią silnik przed wysoką i niepożądaną temperaturą w dolocie.
Było: 286 HP i 366 NM
Jest: 351 HP i 434 NM
Przyrost: 65 HP i 68 NM
Chiptuning sterownika silnika i skrzyni biegów w Golfie VII R (ECU & TCU)
Chiptuning sterownika silnika ECU oraz skrzyni biegów DSG sprawił, że uzyskane przyrosty są naprawdę imponujące, a nadal bezpieczne dla jednostki napędowej, skrzyni oraz pozostałych komponentów. Zmiany w oprogramowaniu dotyczyły wielu obszarów obejmujących aspekty elastyczności silnika i ogólnej mocy, jak również reakcji skrzyni biegów. Uzyskany finalnie efekt jest naprawdę bardzo zadowalający, szczególnie, że pracowaliśmy z autem, które pochodzi z USA. A jak dobrze wiemy, „amerykańce” stroi się troszkę ciężej, aniżeli nasze europejskie odpowiedniki.
Montaż downpipe typu freeflow dla Golfa 7 R
Jedną ze składowych całej modyfikacji był montaż sportowej sekcji downpipe w przedniej sekcji układu wydechowego turbo back. Element ten zastąpił seryjny katalizator i udrożnił zdławiony przez normy emisji spalin frontalny i oryginalny downpipe z katalizatorem. Efektem tego jest dodatkowy przyrost na poziomie w okolicy 20 HP i 15 NM oraz nieco lepszy dźwięk auta. Bez konieczności inwestowania w kompletny wydech typu performance. Choć na nim, wiadomo, efekt dźwiękowy byłby znacznie lepszy. Ale i cena radykalnie większa.