Aktywny wydech w BMW X5 xDrive 40i G05 2024

Aktywny wydech w BMW X5 Drive 40i G05 to modyfikacja, którą podjęliśmy dla Klienta w jego egzemplarzu. Założeniem było uzyskanie lepszego niż seryjny dźwięku, ale musieliśmy stawić czoła kilku wyzwaniom i podjąć najrozsądniejszą i optymalną zarazem decyzje. Problemy natury technicznej, które braliśmy pod uwagę to:

a) gwarancja, którą objęty jest praktycznie salonowy egzemplarz

b) ogromna ilość (pseudo)ekologii, która znajduje się praktycznie na całej długości seryjnego układu wydechowego

c) sensowność zastosowania sportowego układu wydechowego opf back

d) sensowność usunięcia drugiej sekcji opf w oparciu o nowy, zablokowany sterownik

e) sensowność montażu elektronicznej wersji układu wydechowego

 

wydech x5 g05 40i

 

Dlaczego nie zdecydowaliśmy się na klasyczny wydech sportowy?

Po pierwsze, to Klient decydował o swoim aucie. My jedynie mówiliśmy o plusach i minusach każdego rozwiązania. Pewnie dobrze wiesz, że nowe modele sprzedawane na terenie Unii Europejskiej (modele benzynowe) posiadają obecnie masę filtrów, które radykalnie dławią doznania akustyczne układów wydechowych, nawet tych, uznawanych do tej pory za wybitnie miłe dla ucha – jak na przykład modele linii MPower. Niestety, to już historia.

Przed 21 rokiem, a właściwie do połowy 20 roku w przypadku koncernu BMW można było „wypiąć się” na gwarancję i do woli modyfikować wydech na całej płaszczyźnie, a wszelkie zmiany mechaniczne można było z powodzeniem przełożyć na strojenie sterownika (ECU), aby uniknąć błędów komputera pokładowego, trybów awaryjnych czy po prostu irytujących ikonek „check engine”. Obecnie jest to niemożliwe z uwagi na nową, zblokowaną generację sterowników. Jedyne co można zrobić, to dekodować sterownik (problematyczny temat) lub zastosować emulatory opf, ale te niestety nie dają żadnej gwarancji co do poprawności działania.

Efekt jest taki, że można zakupić sportowy wydech i mieć z nim tylko i wyłącznie same problemy lub zastosować setup układu „za opf” co w rezultacie nie przyniesie pożądanych efektów. Masa wydanych pieniędzy i zero różnicy! Kasa wyrzucona w błoto i o tym właśnie poinformowaliśmy też naszego Klienta.

 

Dlatego nasz Klient zdecydował się na aktywny układ wydechowy w wersji elektronicznej!

Analizując wszelkie za i przeciw, Klient sięgnął finalnie po nasz wariant elektronicznej wersji układu wydechowego i prawdę mówiąc, choć stronimy od takich rozwiązań w silnikach benzynowych (jest on dedykowany głównie do diesli) to w dzisiejszych czasach stanowi on często jedyny słuszny wybór. Jak to brzmi? Oceń sam na przykładzie naszego video. Informacje o setupie znajdziesz w tym linku – aktywny układ wydechowy.

Masz podobny model auta? Masz pytania? Chcesz poddać swój samochód tuningowi?

Odezwij się do nas!

 

Telefon: 790 454 283

E-mail: info@bmgtuning.pl

BMG Tuning

Ul. Krakowska 30, Wrocław

Rate this post