Chiptuning w BMW M5 F90 Competition

Chiptuning w BMW M5 F90 Competition wraz z modyfikacjami mechanicznym umożliwił nam wydanie na świat prawdziwej, ponad 800 konnej besti z oznaczeniem MPower na tylnej klapie. Brutalnej, piekielnie szybkiej i jakże wulgarnej, ziejącej ogniem z wydechu.

chiptuning bmw m5 f90 competition

Z wielką przyjemnością przedstawiamy nasz projekt oparty na modelu BMW M5 F90 Competition z 2019 roku. Auto napędza podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4.4 litra, który generuje seryjnie 625 HP oraz 750 NM. Liczby te jak na seryjny model są pokaźne, jednak w tym aucie drzemie potencjał, o jakim część jego właścicieli zupełnie nie zdaje sobie sprawy.

W tym niepozornym sedanie uzyskaliśmy wynik ponad 800 koni mechanicznych i grubo ponad 830 NM. Warto dodać, że modele z tego rocznika posiadają już fabrycznie montowany filtr cząstek stałych (OPF), który strasznie dławi auto. Zarówno w osiągach i niestety, dźwięku wydechu. Fabryczne modele pozbawione są ikry i wykastrowane z towarzyszącej zakupom modelu MPower frajdy.

Jednak po kilku zabiegach w naszym centrum, czasy, jakie osiąga obecnie BMW M5 są lepsze niż w Lamborghini Aventador SVJ! Jak tego dokonaliśmy? Zapraszamy do lektury.

Uzyskane czasy:

🏁 100 – 200 – 5.68 sek
🏁 0 – 100 – 2.76 sek
🏁 0 – 200 8.53 sek
🏁 0 – 60 sek 1.50
🏁 1/8 mile 6.61

+800 HP

‼ Pomiary zrobione zimą, w styczniu, na zimowych oponach.

 

Wynik rodem z BMW M8 Competition MANHART MH8 800!

Na początek wykresy i opis pomiaru po modyfikacji. Aby zmierzyć auto na naszej hamowni MAHA LPS 3000 dla bezpieczeństwa woleliśmy wyłączyć napęd X-Drive, który na solidnym obciążeniu pomiarowym potrafi się… zepsuć. Nie chcąc ryzykować, zdecydowaliśmy się odpiąć napęd i przystąpiliśmy do pomiarów.

eventuri supersprint m5 f90

Kolejna ważna informacja to fakt, że w trybie rolkowym oraz na wyłączonym napędzie X-Drive, maksymalny próg obrotów był ograniczony do 6400 obrotów co stanowi niezwykle istotną informację w kwestii finalnie uzyskanego wyniku pomiaru. W warunkach drogowych samochód „kręci się” do ponad 7100 obrotów, co w rzeczywistości przekłamuje wynik pomiaru na hamowni. W skutek takiego obrotu spraw i komputerowej odcinki przy pomiarze, uzyskaliśmy wynik na poziomie 756 HP i 838 NM.

Jednak nie jest to rzeczywisty rezultat uzyskany przez nasz team! Dlaczego? O tym poniżej.

Ponad 800 koni mechanicznych w BMW M5 F90 Competition

A teraz proszę spojrzeć na wykres i przyjrzeć się czerwonej linii. Na dole widnieje skala poziomu obrotów, zaś po prawej stronie próg mocy wyrażony w koniach mechanicznych. Jeżeli optycznie wydłużymy krzywą pomiaru do progu tych co najmniej 7000 rpm (bo takie wartości osiąga auto w warunkach drogowych), wówczas uzyskamy realny i prawdziwy pogląd pomiaru na poziomie w okolicy 840 HP i 870 NM!

W dodatku spójrzcie na krzywe wykresu i narastaniu mocy. Uzyskaliśmy więc idealny, książkowy wykres, w którym moc cały czas narasta równo jak od linijki! Niemniej, szczerze i bez ściemy pokazujemy wynik z naszej hamowni, choć tezę naszych słów odzwierciedla rzeczywistość. Takich osiągów nie uzyskałoby auto tych gabarytów poniżej mocy, którą deklarujemy.

Wynik po modyfikacji:

chiptuning m5 f90 stage 2

 

Wynik przed modyfikacją na seryjnych podzespołach i mapie:

chip tuning bmw m5 f90

 

Na potwierdzenie naszych słów załączamy wyniki pomiarów w warunkach drogowych, które mimo panującej obecnie w Polsce zimy (oraz na zimowych oponach), są lepsze niż w Lamborghini Aventador SVJ! A może być jeszcze lepiej!

 

bmw m6 f90 acceleration stage 2

 

I jeszcze poprawiony rekord 100 – 200!

tuning bmw 4.4 625 HP

 

Tuning w BMW M5 F90 Competition

Tuning tego konkretnego modelu M5 F90 Competition został podzielony na kilka ściśle powiązanych ze sobą etapów. Taki wynik, a przede wszystkim dźwięk wydechu byłby niemożliwy do uzyskania, gdyby nie kilka modyfikacji mechanicznych. Zakres prac w tym aucie obejmował:

✅ montaż karbonowego dolotu od Eventuri

✅ usunięcie katalizatorów oraz filtra cząstek stałych w przedniej części układu wydechowego

✅ montaż sportowych sekcji downpipe

✅ montaż sportowego układu wydechowego

✅ indywidualną mapę STAGE2

✅ program pop&bang zapewniający brutalne strzały z wydechu na trybie sport + i otwartych klapach w wydechu

✅ wyprogramowanie sond

✅ wyprogramowanie sekcji mapy odpowiedzialnej za nieszczęsny filtr OPF

✅ start stop off

Co ważne, uzyskany wynik bazował na seryjnych turbosprężarkach, kolektorach i chłodzeniu! Jeżeli te elementy również zostałyby poddane modyfikacji, realny do uzyskania wynik to ponad 1000 koni mechanicznych, jednak dla bezpieczeństwa, warto byłoby wówczas zakuć silnik, by nie obawiać się o jego żywotność.

Słowem podsumowania

W dniu modyfikacji i w trakcie opisywania naszej realizacji niemożliwe było uzyskanie dostępu do skrzyni biegów, by również ją poddać modyfikacji. Nawet najlepszy sprzęt dla tunerów jakimi dysponujemy na ten moment, nie daje takich możliwości. Ale jak zawsze w tuningu samochodów, taka możliwość to wyłącznie kwestia czasu.

Czekamy na update sprzętu i spróbujemy zmierzyć auto na innej hamowni z synchronizacją wszystkich rolek. Być może w ten sposób udowodnimy na papierze potwierdzenie naszych słów, chociaż za nimi stoją mocne dowody w postaci osiągów auta. Z drugiej strony, jeżeli przyjdzie nam podziałać nad skrzynią biegów, wówczas będziemy mogli również odblokować prędkość maksymalną do poziomu 340 km/h oraz być może jeszcze delikatnie poprawić uzyskiwane czasy.

Potencjał silników BMW V8 4.4 625 HP Competition!

Dobra informacja dla wszystkich pozostałych właścicieli modeli MPower z jednostkami 4.4 V8 625 HP. Te same wyniki możemy z powodzeniem uzyskać w następujących modelach. Tak samo poprawić ich dźwięk oraz osiągi.

BMW M8 Competition F91 / F92 / F93 625 HP

BMW X6M Competition F96 625 HP