Wadliwe klapy wirowe
Wadliwe klapy wirowe powodują nieszczelność w układzie dolotowym, któremu poza wyświetleniem błędu komputera, towarzyszy spadek mocy. Bagatelizowanie problemu może być początkiem poważnych i kosztownych awarii silnika.
Diagnostyka komputerowa i nowa mapa
Aby upewnić się co do przyczyny usterki, zanim zaczniemy jakiekolwiek prace nad usunięciem klap, najpierw wykonamy darmową diagnostykę komputerową. Jednak usunięcie klap, to nie wszystko! Konieczna jest nowa mapa, którą napiszemy specjalnie dla Twojego auta.
Usuwanie i zaślepianie klap wirowych
Usuwanie oryginalnych klap wirowych i zastąpienie ich specjalnymi „zaślepkami” pozwala uniknąć poważnych i kosztownych uszkodzeń silnika. Zabieg ten jest w pełni bezpieczny dla samochodu i jego podzespołów oraz nie wpływa na przekroczenie norm ekologicznych. Masz pytania? Dzwoń: 790 454 283
Klapy wirowe - usuwanie, zaślepienie i programowe wyłączenie
Klapy wirowe to kolejny z „wynalazków”, który miał poprawić ekologię i działać na korzyść środowiska i jednostek silnikowych, a w praktyce temu pierwszemu niespecjalnie pomaga, a drugiemu może poważnie zaszkodzić.
Metoda usuwania klap wirowych, które z uwagi na zabrudzenia przestają poprawnie działać, jest dobrą i wskazaną praktyką, w pełni bezpieczną dla obu podmiotów, a wiąże się z zaślepieniem klap w kolektorze specjalnymi wkładkami, dobranymi do danego modelu. I najważniejsze na koniec.
Praktyce usuwania klap wirowych i zastępowaniu ich wysokiej jakości zaślepkami, konieczne jest przeprogramowanie sterownika (ECU), które wyłączy klapy również z poziomu komputera. Bez nowej mapy, usuwanie klap spotęguje tylko kolejne problemy!


Diagnostyka komputerowa
Zanim zaczniemy prace przy Twoim aucie, najpierw upewnimy się czy problem faktycznie dotyczy wspomnianych klap wirowych!


Usuwanie i zaślepienie klap wirowych
Jeżeli diagnostyka wykaże problemy z klapami, wówczas wykonamy usługę ich usunięcia i zastąpienia specjalnymi zaślepkami, wykonanymi z wysokiej jakości materiałów.


Nowa mapa i wyłączenie klap
Fizyczna ingerencja to tylko połowa sukcesu! Konieczne jest umiejętne przeprogramowanie sterownika i napisanie nowej mapy, która wyłączy element z poziomu komputera.
Opinie naszych klientów



po modyfikacji auta i przejechaniu ok 50km wyświetla się informacja o wypalaniu filtra DPF. Problem w tym, że nie kończy cyklu i w kółko trwa wypalanie. Po kilku próbach kontaktu nie wiedzą co jest nie tak. Każą czekać tygodniami. Inny warsztat poradził sobie, ale zostawianie klienta na przeczekanie jest trochę nie fair. Na plus , miła obsługa.
Niestety nie polecam.






Jako klient tej firmy, chciałbym wyrazić to jak bardzo jestem zadowolony z usługi lecz nie da się tego wyrazić za pomocą słów 🤩
Panowie zrealizowali mój projekt Stage 2 wraz z firmą BAQ Exhaust, którą też swoją drogą bardzo mocno polecam! Samochód jest nie do poznania oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Zwiększenie mocy bardzo wyczuwalne i przyjemne. Ponad 330 km w porównaniu do serii 258km wg producenta.
Wszystko zrobione bezpiecznie, wszystko wytłumaczone, ogromna wiedza na temat tego co robią, wszystko zgodnie ze sztuką, a nie szukanie tylko cyferek jak to bywa w innych firmach.
Nie dość, że auto zrobione perfekcyjnie to sama obsługa i podejście do klienta przez Panów w biurze jak i w warsztacie na najwyższym miłym i uprzejmym poziomie. Czułem się jak u siebie w domu, gdyż atmosfera była idealna
Auto dodatkowo z programem XHP do skrzyni, czyni je zupełnie innym niż dotychczas
Podsumowując, jest to jeden z najlepszych warsztatów tuningowych w Polsce, a dla mnie najlepszy gdyż miałem już porównuje z innymi „specjalistami” i jest dzień do nocy na korzyść BMG TUNING. Warto przejechać dla nich pół Polski.
Z czystym sumieniem POLECAM!!! 😎


obsługa i podejście do klienta na najwyższym poziomie 👌










W której była mapa ściągnięta chyba z innej planety
Panowie szybko zdiagnozowali problem naprawili go i z tuningowali auto
Jedyny minus który zauważyłem to aby jeździć autem muszę zrobić licencję na pilota myśliwca ale oprócz tego to bardzo polecam










Potrzebowałem w swoim Expercie podnieść moc. Panowie ze 125 zrobili 195.9 koni 😀
Panowie jest moc!!! Za każdym razem Kiedy Was odwiedzam rozwiązujecie mój problem i sprawiacie usmiech na mojej twarzy. 100% Polecam ta Ekipa wie co robi. Pozdrawiam




Od razu czułem, że oddaje auto w dobre ręce i się nie myliłem.
Za samą obsługę mógłbym dać 5 gwiazdek, ale usługa też wykonana profesjonalnie i zgodnie ze sztuką.
Co do samej usługi to auto po wykonanym stage 2 jeździ bez zarzutów, czuć przyrost mocy i momentu i czuć przyrost pozytywnych wrażeń.
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń i śmiało mogę polecić!


z silnikiem 2.0 Blue HDi. Wystawiam opinię po 8 miesiącach od wykonania usługi. Żadnych problemów z autem do chwili obecnej. W serwisie bardzo sprawna i miła obsługa klientów. Polecam na 105%!









Robota tez klasa i dość szybko zrealizowana nawet koledzy pomogli z innym problemem i po wizycie tez dopytywali czy wszystko ok, mocno polecam



DRAMAT!!! Ostrzegam i nie polecam oddawać swój pojazd do naprawy do tego "warsztatu"
________________________________________
Odpowiedz na odpowiedz właściciela BMG
1) Od momentu zakupu nie było NIC robione ze sterownikiem i żadnej wcześniejszej modyfikacji nie było! Auto przyjechało z błędem EGR co świadczy że tabela błędów nie była skasowana, a po naprawie serwisu BMG wyjechało bez żadnego błędu, nawet gdy mechanicznie odłączałem jakąkolwiek wtyczkę. (Przed przyjazdem do BMG nie dawałem auta do innych serwisów z tą usterką)
2) Temat pytań filtra DPF wynika z tego, że chciałem naprawić pojazd jak najszybciej i szukałem inne przyczyny usterki i to było tylko jako (czy może być przyczyną usterki DPF?)
3) Faktycznie było uzgodnione z serwisem, że będzie założony przez nich nowy(używany) sterownik, ale nie myślałem że będzie założony od innego pojazdu! (mam ten wymieniony przez BMG sterownik, mogę go oddać do weryfikacji )
4) Na sam koniec zostało wgrano to samo oprogramowanie jak twierdzi właściciel warsztatu - z tego wynika pytanie, ale dlaczego w taki razie przyjechałem z błędem od EGR, a na sam konie wyjechałem bez błędu ? czy jest to możliwe na tym samym oprogramowaniu?
5)Na państwa wątpliwości co do moich kosztów, mogę przedstawić fakturę za naprawę z innego serwisu i przekazać kontakt do mechanika który tym się zajmował (dla weryfikacji co było robione przy moim aucie)
Bardzo panu dziękuję za odpowiedź, która świadczy że pan nawet nie zna tematu do końca i wymyśla nowe okoliczności.



Weryfikacja OPINI.
Jedno z nich padło. Auto poszlo do naprawy, koszt 12500 zł z czego okolo 7000zl to przez źle skonfigurowany soft i mapę błędów praktycznie usunietą.

W dniu dzisiejszym udałem się na badanie mocy na hamowni mojego auta.
Specjalista dokonał pomiaru, wytłumaczył ewentualne problemy które mogą powstać na skutek błędnego podejścia do mojego auta przez innego mechanika(tunera) - delikatnie mówiąc.
Tłumaczył rzetelnie, empatycznie słuchał, a sama obsługa zarówno Pana technika jak i osoby umawiajacej wizytę oceniam na konkretne 10/10.
Jedyne co było negatywne to awaria drukarki, która nie wydała mi wydruku na czas, więc dostanę go mailem - lecz nie wpływa to w żaden sposób na opinie.
Oby tak dalej obsługiwano klientów!
Pozdrawiam cały zespół :)


Zdecydowanie polecam firmę BMG Tuning Wrocław.
Oddałam w ich ręce Citroena Jumpera 2.0 blue HDI 163km. W aucie było usuwane programowo Ad blue (pojawil sie komunikat ze za 400km auta nie da sie odpalic) i była zwiększona moc silnika z racji ze bus jest w trakcie przeróbki na kampera wiec się przyda.
Po 3 godzinkach byl telefon, że auto jest gotowe do odbioru.
Samochód zyskal na dynamice, żwawiej przyspiesza, a komunikaty od Ad blue zniknęły na dobre.
Jestem bardzo zadowolona z ich pracy. Polecam.


Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
Moja X5 m50d spala po nowej mapce ok. 1,5l/100km mniej. Jak jej gniotę po 220-240km/h to do pół l/100km więcej.
Peugeot 508
Dziękuję i pozdrawiam serdecznie
Skontaktuj się z nami!
Jeżeli chcesz zapobiec uszkodzeniom swojego auta, spadkom mocy i problemów wynikających z zastosowania klap wirowych w Twoim samochodzie, odezwij się do nas. Z przyjemnością umówimy termin dla Twojej wizyty lub odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania.
Tak, chcę usunąć to dziadostwo!Nasze realizacje


Chiptuning STAGE1 Mercedes G-klasa 3.0 CDI 211 HP
28 kwietnia, 2025
Chiptuing Gelendy w Brabusie z trzylitrowym silnikiem diesla ✔️ Dodatkowe 37 HP i 43 NM ✔️
»

BMW G20 Tuning STAGE2 330i 258 HP
17 kwietnia, 2025
Tuning STAGE2 w BMW G20 330i 258 HP. Efekt? 332 HP i 457 NM z czasem 0-100km/h lepszym aż o 1.2 sek ✅
»

Mercedes AMG GLE 63 S i aktywny wydech
9 kwietnia, 2025
Mercedes AMG GLE 63S i aktywny wydech. Tym razem konfig elektroniczny, ale jest też Akrapovic ✅
»

Active Exhaust BMW 840D
8 kwietnia, 2025
Rozszerzenie fabrycznej konfiguracji aktywnego wydechu w BMW 840D ✅
»

xDelete w BMW 850i
7 kwietnia, 2025
Soft xDelete, czyli opcja na wyłączenie napędu xDrive w BMW 850i ✅
»

Mercedes B Klasa Tuning Stage 1
4 kwietnia, 2025
Chip tuning STAGE1 w Mercedesie B Klasa 2.0 Turbo 184 HP. Finalny wynik na poziomie 230 HP i 365 NM robi robotę ✅
»FAQ
Jak najbardziej. W innym przypadku nie wykonywalibyśmy tej usługi.
Tak.
W innym przypadku fizyczna interwencja nie ma najmniejszego sensu, gdyż bez programowego wyłączenia klap wirowych w silniku usługa ta nie dość, że nie przyniesie żadnych rezultatów, to będzie tak samo szkodliwa jak niedziałające klapy wirowe.
Cierpieć będzie również środowisko!
Tak jak pisaliśmy powyżej.
Nieumiejętna interwencja fizyczna w ten niewątpliwie wadliwy element, jakim są klapy wirowe, może szkodzić nie tylko pojazdowi, ale również środowisku.
Z tego właśnie względu warto oddać pojazd specjalistom, którzy napiszą nową mapę, bezpieczną dla silnika i środowiska.
Najprościej rzecz ujmując, jest to technologiczny wynalazek, który miał zapobiegać degradacji środowiska, a realnie jest źródłem wielu problemów, a którego główną cechą jest niestety – awaryjność.
Zamysłem działania klap wirowych jest poprawa mieszanki paliwowej poprzez zasysanie powietrza, ale element ten lubi się oderwać i wpaść do środka, generując ogromne koszty naprawy.
Maksymalny koszt usunięcia klap wirowych dla skrajnie najdroższych egzemplarzy to przedział w okolicy 1000 – 1800 zł.
Za to uszkodzenia mogące wynikać z awarii klap wirowych sięgają nawet do kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy złotych w zależności od modelu, rocznika i silnika.
Usuwanie, zaślepienie i wyłączenie klap wirowych
Jak możemy odzyskać moc w Twoim aucie oraz zapobiec jego poważnym uszkodzeniom? Oferujemy:
- usuwanie klap wirowych
- zaślepienie klap wirowych
- programowe wyłączenie
- serwis klap wirowych
- diagnostyka komputerowa
Diagnostyki klap wirowych dokonamy na samym początku Twojej wizyty w naszym warsztacie.
PROBLEM Z EGR
Jeśli Twoje auto napędza silnik diesla, a Ty podczas jazdy masz wrażenie, że pojazd stracił moc, pojawiła się turbodziura i auto ”nie idzie” w przedziale do 2500 obrotów – to znak, że problem może dotyczyć klap wirowych. Diagnozę tę może potwierdzać dodatkowo wydostający się czarny dym z układu wydechowego. Jeśli taka sytuacja ma miejsce, koniecznie zgłoś się do nas.
Ospałość, brak początkowej reakcji na pedał gazu i odczuwalny spadek elastyczności silnika w dolnych przedziałach obrotów może wynikać z uszkodzenia wspomnianych klap wirowych. W naszym centrum BMG Tuning nie wróżymy z fusów, dlatego by mieć pewność co do finalnej opinii, wykonamy dla Ciebie profesjonalną diagnostykę komputerową, która wskaże przyczynę bolączki.
Jeśli spotkał Cię ten problem, to usługę diagnostyki komputerowej wykonamy dla Ciebie w naszym centrum we Wrocławiu lub dowolnym wskazanym przez Ciebie miejscu. W większości przypadków problemowi klap wirowych towarzyszy nielubiany przez wszystkich właścicieli aut tzw. ”check engine” i jest to kolejny z objawów, które powinny skupić Twoją uwagę na ewentualnej naprawie problemu.
Konstrukcja silników wysokoprężnych ma wiele zalet, ale też standardowe mankamenty, głównie te dotyczące eksploatacji konkretnych podzespołów. Problem z klapami wirowymi polega na zużyciu się uszczelek zapewniających odpowiednie ciśnienie w układzie. Rozszczelnienie układu powoduje natomiast uchodzenie powietrza zmniejszającego ciśnienie wewnątrz układ oraz wydostawanie się oleju na zewnątrz.
Wspomniana nieszczelność układu dolotowego będzie więc bezpośrednio związana ze spadkiem mocy Twojego auta. Towarzyszyć temu problemowi będzie seria wstydliwych dla kierowców diesla, mankamentów. Takich jak przysłowiowe ”kopcenie z rury” i pozostawianie za sobą czarnych chmur w postaci spalanego oleju napędowego.
USUWANIE KLAP WIROWYCH CZY REGENERACJA?
Jedynym potwierdzającym skuteczność zabiegiem jest trwałe usunięcie klap wirowych. Owszem, można je regenerować, jednak ta metoda będzie skuteczna tylko doraźnie. Problem na pewno wróci, podobnie jak nieszczelność w układzie dolotowym. I jest to fakt, z którym musi pogodzić się każdy właściciel auta napędzanego silnikiem diesla.
Usuwanie klap wirowych jest w pełni bezpiecznym dla Twojego samochodu, środowiska i portfela rozwiązaniem, które jesteśmy w stanie zaoferować. By skutecznie rozwiązać problem, wykonamy dla Ciebie profesjonalną diagnostykę komputerową zarówno we Wrocławiu jak i poza granicami miasta.
CZY REGENERACJA KLAP WIROWYCH MA SENS?
Teoretycznie tak. Praktycznie nie. Dlaczego? Regeneracja układu dolotowego będzie rozwiązaniem skutecznym, jednak w bliżej nieokreślonej perspektywie czasowej, problem na pewno powróci. Z reguły szybciej niż myślisz. Z tego właśnie względu najkorzystniejszym rozwiązaniem okazuje się być usuwanie klap wirowych. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że problem nie powróci, a wydatek poniesiony na naprawę usterki, będzie wydatkiem jednorazowym. Usługa usunięcia klap wirowych jest w pełni bezpieczna dla Twojego auta, więc tym bardziej nie ma się co zastanawiać nad regeneracją.
Serwis wykonamy dla Ciebie w pojazdach marki:
- Audi
- BMW
- Mercedes
- Porsche
- Jaguar
- Volvo
- Skoda
- Volkswagen (VW)
- Opel
- Ford
- Seat
- Mazda
- Toyota
- Renault
- Nissan
- KIA
- Citroen
- Peugeot
- i innych