BMW M8 Chiptuning STAGE2

Chiptuning w BMW M8 Competition i modyfikacje wykastrowanego przez normy Unii Europejskiej wydechu. Efekt? Niesamowite osiągi auta, dodatkowe 130 HP i 140 NM oraz fenomenalny dźwięk wydechu. Dosłownie, uratowaliśmy kolejną „emkę” przeobrażając ją w prawdziwą bestię!

bmw m8 manhart mh800

 

Za nami chiptuning STAGE2 w kolejnym BMW M8 Competition z podwójnie doładowanym silnikiem 4.4 litra V8 o fabrycznej mocy 625 koni mechanicznych i 740 NM. Mocy, której potencjał jest znacznie większy, aniżeli to, co swoim Klientom w salonach oferuje koncern z Monachium. Mankamenty auta? Zastosowany filtr cząstek stałych OPF i ogromne katalizatory, które dławią moc auta. O dźwięku nie wspominając…

Etapy tuningu w BMW M8 Competition F93

Punktem wyjścia były klasycznie pomiary seryjnych parametrów na naszej hamowni. Tutaj nic nas nie zaskoczyło, auto z przebiegiem 9 000 kilometrów nie powinno mieć usterek technicznych. Udokumentowana, w pełni zdrowa seria to wynik na poziomie 645 koni mechanicznych i 734 niutonometrów co jest standardem w modelach z oznaczeniem silnika S63 Twin Scroll Twin Turbo.

W ten właśnie sposób zakończyliśmy pierwszy etap prac nad modelem F93.

tuning bmw m8 f93

 

Modyfikacja układu wydechowego, zamiast nowego wydechu

Naszym zadaniem jest doradztwo w zakresie wykonywanych prac i dobór optymalnych rozwiązań względem dostępnego budżetu. W tym przypadku Klient na tym etapie nie zamierzał inwestować w kompletny układ wydechowy, więc naszym zadaniem było zastosowanie rozwiązań, które udrożnią wydech, wspomogą nasze prace nad przyrostem mocy, ale nie będą generować kosztów powyżej 15 000 – 20 000 PLN.

Warto zaznaczyć, że zastosowany fabrycznie catback performance jest jak najbardziej w porządku i jakiekolwiek modyfikacje tej sekcji wydechu bez uwzględniania modyfikacji sekcji przedniej, nie mają sensu. Problem zdławionego dźwięku więc tkwi w przedniej sekcji wydechu turbo back z ogromnymi katalizatorami oraz sekcji centralnej, gdzie zastosowano feralny filtr cząstek stałych, czyli benzynowy OPF.

bmw m8 sport exhaust

W związku z powyższym zdecydowaliśmy się na sportowe decaty marki Supersprint oraz przeróbkę centralnej sekcji wydechu, w której byliśmy zmuszeni wyciąć fragment układu wydechowego, w którym znajdowały się dwie puszki z naprzemiennie ułożonymi filtrami. W istocie, powinniśmy mieć tu do czynienia z klasycznym central pipe, ale cóż zrobić, takie normy spalin na terenie Unii Europejskiej… Nie chcąc inwestować w kompletny wydech, a mając już sportowe dekaty, taka przeróbka była koniecznością.

Finalnie, po modyfikacjach układu wydechowego auto odżyło. W końcu jego dźwięk odzwierciedla moc, a na trybie sport+ chwilę po napisaniu mapy, zaczęły pojawiać się przepiękne Pop&Bangs, które niosą terror na ulicy. Wraz z dopalaniem się wydechu, będzie tylko lepiej!

 

Docelowy tuning BMW M8 Competition F93 S63 STAGE2

Po wykonaniu prac mechanicznych i kilku mniejszych trików, które musieliśmy zastosować chcąc uzyskać oczekiwane efekty chiptuningu, rozpoczęliśmy prace nad strojeniem auta. W sterowniku konieczne było również wyprogramowanie sond lambda oraz filtrów cząstek stałych, których miejsce zajęły strumienice. Świadomi swojej pracy, musieliśmy jeszcze wykonać kilka drobnych modyfikacji seryjnych komponentów elektroniki, by ruszyć ze strojeniem.

tuning bmw m8 competition

Podczas pisania nowej mapy, w gratisie, dorzuciliśmy naszemu Klientowi program Pop&Bang, który naprawdę przeistoczył tę piękną Gran Coupe w matową bestię z brutalnymi strzałami z wydechu. Kiedy wydech przepali się po kilku tysiącach kilometrów, powinny pojawić się małe marchewy!

Finalny efekt uzyskany dzięki indywidualnej mapie pozwolił osiągnąć poziom 775 HP i aż 871 NM, co w warunkach drogowych zapewnia moc +800 HP!

bmw m8 chiptuning stage 2

Przypomnijmy, że nasza ostatnia, podobna modyfikacja na takim silniku w modelu M5 Competition zapewniała czasy lepsze niż w Lamborghini Aventador SVJ! A udokumentowana moc na hamowni była nieco mniejsza niż w tym przypadku… Wyniki z pomiarów jak i opis wspomnianej modyfikacji poniżej.

Więcej info tutaj.

Wyniki rodem z BMW M8 Manhart MH8 800!

Jak widać, nie ma konieczności inwestować w pakiet BMW M8 Manhart MH8 (poza prestiżem), kiedy te same rezultaty można osiągnąć naszymi sposobami, za znacznie rozsądniejsze pieniądze. I absolutnie nie znaczy to, że zastosowane rozwiązania mają być gorszej jakości. Co więcej, w tej konkretnej modyfikacji zachowaliśmy jeszcze bufor do kolejnych przyrostów i modyfikacji.

Następnym kierunkiem będzie modyfikacja układu dolotowego oraz w przyszłości kompletny wydech na większej niż fabryczna, średnicy. Takie rozwiązania zapewnią jeszcze więcej mocy, o ile Klient będzie miał taką potrzebę.

Co jeszcze? Felgi do BMW M8!

Na życzenie Klienta zajęliśmy się również optyką. Z racji osiąganych prędkości przez auto oraz kwestii bezpieczeństwa, nie mogliśmy pozwolić sobie na kompromisy. Owszem cena grała dość dużą rolę, ale nie kosztem jakości. Po zapoznaniu się z budżetem Klienta odrzuciliśmy nasze dwa pierwsze pomysły odnośnie producenta.

Pomysł o zakupie kół od Brixton Forged odrzuciliśmy z uwagi na dostępne środki. Ponad 40 000 PLN za komplet 21 calowych felg kutych w tym przypadku to nieco za duża kwota. Wybieraliśmy więc pomiędzy HRE oraz Wheel Force. Plusem wzoru, który zaproponowaliśmy Klientowi na korzyść kół od WF był certyfikat TUV, którego paradoksalnie nie było w przypadku felg od HRE.

Dopasowaliśmy więc ET, zaproponowaliśmy kolor oraz opony. Efekt? Usiadło rewelacyjnie i to bez obniżania samochodu! Komplet 21 calowych felg wyniósł Klienta 2500 Euro.

felgi bmw bmw m8