Chiptuning w Audi A6 C7 2.0 TFSI 252 HP

Za nami chiptuning STAGE1 w modelu Audi A6 C7 po lifcie z rocznika 2017. Fabrycznie auto generuje moc na poziomie 252 koni mechanicznych oraz 370 niutonometrów. Zastosowany tu silnik to doładowana, dwulitrowa jednostka benzynowa o oznaczeniu TFSI. Bezpieczny przyrost jaki uzyskaliśmy samą indywidualną mapą to bardzo zadowalający wynik.

chiptuning audi

Jaki?

Dodatkowe 38 HP oraz 49 NM ✅

Było: 263 HP i 354 NM

Jest: 301 HP i 403 NM

Warto zaznaczyć, że już na dzień dobry Klient prosił o modyfikację oprogramowania skrzyni z uwagi na jej opieszałość. Nie chcąc naciągać Klienta na zbędny koszt zasugerowaliśmy wstrzymać się z decyzją do czasu zweryfikowania auta po naszej modyfikacji. Co się okazało, właściciel auta był niezwykle zadowolony z efektów chiptuningu i przyznał nam rację 😉

By spełnić oczekiwania względem modyfikacji, wystarczyła tu sama mapa dla silnika.

Ciekawostki o strojeniu STAGE1

W tym miejscu niezwykle ważna uwaga. Klient po ustaleniu terminu i naszych wcześniejszych zaleceniach odwiedził nas z bakiem zatankowanym na Shellu wysokokaloryczną „setką”. Jesteśmy przekonani, że jedynie dzięki temu udało się zestroić auto na ponad 300 koni mechanicznych oraz fakt, że na pierwotnym pomiarze na hamowni, auto wykazało większą moc aniżeli deklaruje producent.

Przy okazji radzimy pamiętać, żeby również na co dzień zalewać baki w swoich autach co najmniej benzynową PB98! W innym przypadku auta zatracą na swojej mocy i elastyczności, nie mówiąc już o wypadaniu zapłonów w mocniejszych jednostkach.

chiptuning audi a6 c7 252 hp

chip tuning audi 252 hp

Na wykresie wydać jak wykres zmienił się nie tylko w kwestii samej mocy, ale jak ładnie się „wyprostował” oddając moc w sposób jeszcze przyjemniejszy sposób. Właśnie takie modyfikacje sprawiają, że auta naszych Klientów po prostu prowadzą się przyjemniej z uwagi na zwiększoną elastyczność.

Jak uzyskać jeszcze większą moc w modelu A6 C7 252 HP?

Dla wszystkich, dla których chiptuning to za mało, sugerujemy szereg dalszych modyfikacji mechanicznych, których w tej akurat realizacji zupełnie nie braliśmy pod uwagę na tym etapie. W zależności od zasobności portfela sugerujemy następujące pakiety.

Opcja 1

Downpipe + centre pipe + strojenie (szacunkowo o 20 HP i 30 NM więcej niż sama mapa)

Opcja 2

Downpipe + centre pipe + wydech końcowy (szacunkowo o 25 HP i 35 NM więcej niż sama mapa)

Opcja 3

Downpipe + centre pipe + wydech końcowy + intercooler (szacunkowo o 40 HP i 50NM więcej niż sama mapa)

Opcja 4

Downpipe + centre pipe + wydech końcowy + intercooler + dolot + filtr + turbo (szacunkowo o 80 HP i 100 NM więcej niż sama mapa)

Jak widać opcji na zwiększenie mocy i przekroczenie seryjnych parametrów modelu z oznaczeniem „S” jest znacznie więcej, ale warto odnotować, że koszt ich uzyskania to okolice od kilku do kilkunastu tysięcy pln. Należy jednak pamiętać, że większa moc to również konieczność zastosowania wydajniejszego układu hamulcowego co finalnie będzie generować dodatkowe koszty. A przynajmniej, które z uwagi na bezpieczeństwo i rozsądek należy brać pod uwagę.