BMW M5 Tuning modelu F90 Competition

Przeczytaj artykuł z naszej realizacji i poznaj optymalne propozycje na tuning modelu BMW 5 w najmocniejszej, doładowanej jednostce MPower. Dowiedz się jak poprawić osiągi 625 konnego auta, bo wierz na słowo, ale tej mocy może być znacznie, znacznie więcej. Na dźwiękiem wydechu też możemy popracować do tego stopnia, że zakochasz się na nowo w swoim samochodzie.

Jak? Oj, konkretnie.

Efekt modyfikacji na bazie STAGE2

Uzyskane czasy:

🏁 100 – 200 – 5.77 sek
🏁 0 – 100 – 2.76 sek
🏁 0 – 200 8.53 sek
🏁 0 – 60 sek 1.50
🏁 1/8 mile 6.61

bmw m6 f90 acceleration stage 2

+800 HP

‼ Pomiary zrobione zimą, w styczniu na zimowych oponach.

Zakres prac obejmował:

✅ dolot Eventuri
✅ sportowe dekaty
✅ kompletny układ wydechowy
✅ indywidualna mapa i strojenie
✅ program pop & bang
✅ start stop off
✅ OPF off

Co dalej?

Dalej możemy pokusić się po hybrydowe turbo, wydajniejsze chłodzenie, pakiet aerodynamiczny i 1000 HP jest w zasięgu naszej ręki. Ale wracając do sedna. BMW M5 to auto, które świetnie nadaje się na tuning. Tak samo w kwestii przyrostu mocy jak również dźwięku, który fabrycznie, nie oszukujmy się, pozostawia wiele do życzenia. Popracować można również nieco nad optyką auta, choć prawdę mówiąc wiele mu nie potrzeba. Już w seryjnym wydaniu, auto robi na ulicy przysłowiową robotę i wygląda naprawdę dobrze.

bmw m5 tuning

 

Omawiając walory dźwiękowe układu wydechowego pozostańmy w tym miejscu na dłużej. Niestety, ale coraz bardziej restrykcyjne normy spalania w Europie kastrują auta na potęgę. Stosowanie filtrów cząstek stałych przy katalizatorach dodatkowo dławi nawet tak mocarne modele, a jednocześnie wpływa to negatywnie na brzmienie auta. W związku z powyższym w teorii i w praktyce mamy do czynienia z dławieniem potencjału auta. Zarówno w kwestiach dotyczących finalnej mocy oraz dźwięku wydechu. Na szczęście mamy coś takiego jak tuning aut, który ratuje tę sytuację po całości.

 

BMW M5 i pomysły na modyfikacje modelu BMW F90 625 Hp

Zacznijmy od restrykcji związanych z gwarancją auta, którą można, ale nie trzeba brać pod uwagę. Właściciele modeli M5, którzy na gwarancję auta patrzą z przymrużeniem oka, mają „znajomości” w ASO lub po prostu, nie przejmują się restrykcjami, mogą radykalnie usprawnić swoje auto. Jako, że mamy do czynienia z rocznikiem 2019 to gwarancja na ten model nadal jest aktualna. Przynajmniej na czas naszej realizacji. Ale czujemy się odpowiedzialni za świadomość naszych Klientów więc przedstawiamy różne warianty modyfikacji modelu F90. Zarówno te biorące pod uwagę wszelkie restrykcje, jak i te, które się nią nie przejmują.

Aktywny wydech w BMW M5 F90

Aktywny wydech w modelu BMW M5 F90 to opcja dla wszystkich właścicieli aut, którzy w kwestii gwarancji są bardzo ostrożni. Elektroniczny wydech jest wyłącznie substytutem klasycznego wydechu, ale jeśli ktoś obawia się o gwarancję, jest to rozwiązanie dla niego. Aktywny układ wydechowy w wariancie elektronicznym nie wpłynie na osiągi auta, ale na pewno poprawi fabryczne brzmienie bez jakiegokolwiek ryzyka. Pamiętajmy jednak, że jest to alternatywa i wolimy skupić się na klasycznej modyfikacji.

Konfiguracja, którą mamy do zaproponowania w tym modelu to zestaw dwóch rezonatorów o różnej specyfice i konstrukcji, zapewniający podbicie brzmienia w dolnych i górnych zakresach obrotów.

chiptuning bmw m5 f90

Sportowy układ wydechowy do BMW F90 M5 Competition

Nie oszukujmy się. Moc, która drzemie w aucie powala na kolana, ale auto jedynie szybko jedzie, bo na pewno nie brzmi. Co można z tym zrobić? A no dużo! Wydech w BMW F90 Competition występuje w dwóch wariantach. Z filtrem cząstek stałych oraz bez niego. Obecność lub jego brak wynika z produkcji rocznika. Modele przed 2018 rocznikiem takiego filtra nie posiadają, a nowsze już niestety tak. Nie ma to jednak większego znaczenia w kwestii konfiguracji sportowego wydechu.

A ten występuje w kilku różnych konfiguracjach. Od kolektorów po same końcówki.

Wydech Supersprint do modelu M5 Competition F90 

Nasza propozycja to włoski „hand made” ze wszystkim kluczowymi z perspektywy homologacji akredytacjami. Jest to wydech marki Supersprint, który można złożyć niczym klocki lego. Od samego początku, po końcówki wydechu. Dostępne setupy to:

  1. Kolektory wydechowe
  2. Turbo downpipe ze sportowymi katalizatorami lub bez nich
  3. Front pipe na tłumikach lub bez nich
  4. Connecting pipe
  5. Sportowy wydech catback z klapami
  6. Końcówki wydechu w kilku wersjach kolorystycznych

Konfiguracja zależy i od budżetu Klienta i oczekiwań. Nasz team z pewnością doradzi i wskaże optymalne rozwiązanie względem potrzeb.

Chiptuning BMW M5 F90 Competition 625 HP

Ważna i dobra informacja. Chiptuning modelu F90 zapewnia rewelacyjne przyrosty i to bez jakichkolwiek modyfikacji mechanicznych! Indywidualna mapa STAGE1 zapewnia bezpieczne przyrosty na poziomie dodatkowych 110 HP i 130 NM ✅! Ale efekty mogą być znacznie lepsze! Chiptuning BMW M5 to tak naprawdę dopiero początek zabawy z potworem!

eventuri supersprint m5 f90

Carbonowy układ dolotowy Eventuri M5 F90

Dodatkową propozycją, poza samym układem wydechowym jest układ dolotowy. W tym przypadku topowym rozwiązaniem jest produkt marki Eventuri. Tak właśnie było w przypadku naszej realizacji, która polegała między innymi na dorzuceniu wydajniejszego dolotu. Wybór Klienta padł na wspomnianą markę Eventuri, która cechuje się najwyższą jakością wykonania.

 

Optymalny chip tuning i najlepsza modyfikacja dla modelu BMW M5 F90 Competition?

Naszą propozycję podzielimy na kilka wariantów. Te mniej inwazyjne i pozwalające na szybsze przywrócenie seryjnych parametrów przed wizytą w ASO do naprawdę grubej modyfikacji pozwalającej uzyskać jak najlepsze efekty! No to zaczynamy!

 

Wariant optymalny dla aut gwarancji

Strojenie STAGE 1 z opcją wgrania oryginalnej mapy przed wizytą w ASO + wydech elektroniczny, czyli dodatkowe 110 HP i 130 NM i nieco lepszy dźwięk bez utraty gwarancji.

 

Warianty nie zważające na gwarancję i uzależnione od budżetu oraz oczekiwań Klienta

Strojenie STAGE 1 + downpipe + program pop & bang (mod na +800 z szybką opcją powrotu do serii) jako optymalny mod pod względem wydatków i efektów z poniesionych kosztów poprawiający i dźwięk auta i osiągi

Strojenie STAGE 1 + downpipe + front pipe bez tłumików + connecting pipe (mod na +800 z względnie szybką opcją powrotu do serii i jeszcze lepszym dźwiękiem)

Strojenie STAGE 1 + downpipe  + front pipe bez tłumików + connecting pipe + sportowy catback z klapami (mod na +800 z szybką opcją powrotu do serii i jeszcze lepszym dźwiękiem)

Strojenie STAGE 2 + dolot + downpipe + front pipe bez tłumików + connecting pipe + sportowy catback z klapami (mod na +850 z nieco problematyczną opcją powrotu do serii i jeszcze lepszym dźwiękiem)

Strojenie STAGE 3 z programowaniem skrzyni biegów + chłodzenie + kolektory + dolot + downpipe + front pipe bez tłumików + connecting pipe + sportowy catback z klapami (mod na +900 HP bez oglądania się na gwarancję i budżet)

 

Powyższe warianty to całe spectrum możliwości uzależnionych od oczekiwań Klienta oraz nie oszukujmy się, budżetu. Optymalne rozwiązanie względem relacji kosztów do efektów i względnie szybkiego powrotu do seryjnych parametrów to modyfikacja polegająca na wyprogramowaniu filtra OPF, montażu sekcji downpipe i napisaniu indywidualnej mapy obejmującej strojenie silnika wraz z efektem POP&BANG.

Taki mod pozwala osiągnąć przyrosty w okolicy 800 HP ✅ czyniąc model BMW BMW M5 Competition prawdziwym postrachem na drogach.

Masz pytania odnośnie modyfikacji? Zadzwoń lub napisz do nas!

Rate this post