Usuwanie i wycinanie filtra cząstek stałych - DPF i FAP

Nasza usługa obejmuje wycięcie wkładu filtra znajdującego się w układzie wydechowym, która poprzedzona jest diagnostyką komputerową, a zakończona napisaniem indywidualnej mapy, pozwalającej na wyłączenie filtra programowo. Tak kompleksowo wykonana usługa jest w pełni bezpieczna dla pojazdu i wbrew pozorom środowiska, bo poziom emisji spalin wciąż pozostaje w normie, w przeciwieństwie do sytuacji z przed jego wycięcia.

Jakie pojazdy obsługujemy?

Samochody osobowe
BMG icon

Samochody osobowe

Obsługujemy wszystkie możliwe marki samochodów osobowych wyposażonych w filtr cząstek stałych. Zarówno pojazdy z silnikiem diesla, jak i benzynowe.

Pojazdy ciężarowe
BMG icon

Pojazdy ciężarowe

Wykonanie usługi wycinania filtra DPF / FAP możliwe jest również w przypadku samochodów ciężarowych

Maszyny budowlane
BMG icon

Maszyny budowlane

Maszyny budowlane, podobnie jak pojazdy ciężarowe, w przypadku zapchanych filtrów są niezdatne do pracy. Dlatego nasze usługi kierujemy również do operatorów maszyn budowlanych i ich właścicieli.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Z chęcią odpowiemy na wszystkie nurtujące Cię pytania. Zarówno te związane z naszymi możliwościami, zakresem wykonywanych usług oraz tych najbardziej nurtujących, dotyczących legalności tego typu usługi.

Napisz do nas wiadomość lub zadzwoń, czekamy.

Chcę poznać szczegóły usługi!

FAQ

Gdyby nie było, na pewno nie wykonywalibyśmy tej usługi działając zgodnie z panującymi w naszym kraju dyrektywami.

Nie, dlaczego? Ponieważ nigdy nie ma pewności w jakim stopniu regeneracja filtra cząstek stałych okaże się skuteczna.

Z autopsji wiemy, że Klienci, którzy zakupili regenerowane filtry i tak byli zmuszeni kupić nowe lub wyciąć obecne.

Czyszczenie filtra DPF / FAP specjalnymi środkami chemicznymi jest wyłącznie doraźnym i tak samo kosztownym sposobem na walkę z usterką jak regeneracja i niestety, również gwarantuje rezultaty, ale przez… chwilę.

Nasi Klienci korzystający z tego rozwiązania skarżyli się na powracające problemy wadliwie działającego filtra nawet już tydzień po wykonaniu usługi, za które w zależności od lokalizacji płacili od 500 zł do 1000 zł.

Każdy filtr cząstek stałych zapycha się z dwóch powodów – albo z niewłaściwego użytkowania, albo z uwagi na utratę swoich właściwości wynikających z wieku.

Wypalanie filtra cząstek stałych odbywa się podczas pokonywania większych dystansów, warto więc „przedmuchać” pojazd na trasie i sprawdzić, czy nie będzie to najprostszy i najtańszy sposób na przepalenie zalegającego w nim nagaru.

Niektóre firmy oferują również wypalanie filtra w specjalnym piecu, ale jeżeli nie pomaga trasa, to znaczy, że ten jest już po prostu stary i zatracił swoje właściwości.

Decyzję pozostawiamy Tobie. Nowy filtr to skrajny wydatek rzędu nawet 40 000 tysięcy złotych w przypadku maszyn budowlanych i ponad 12 000 zł w przypadku samochodów osobowych.

Decyzję pozostawiamy Tobie, szczerze odradzając wszelkie czyszczenie i regeneracje, które jedynie uszczuplą Twój portfel nie dając jakiejkolwiek gwarancji na dłuższe rezultaty.

Problem z filtrem cząstek stałych FAP lub DPF?

Z doświadczenia wiemy, że usuwanie, a tak naprawdę jedynie wycinanie filtra cząstek stałych poza opcją zakupu nowego, kosztownego filtra w ASO, to najskuteczniejszy sposób na pozbycie się wszelkich problemów. Zarówno dla filtrów suchych (DPF) i mokrych (FAP), usunięcie wkładu wraz ze stworzeniem indywidualnej mapy nadpisywanej w sterowniku pojazdu (ECU), jest gwarancją skutecznego rozprawienia się z mankamentami. Jakimi? Z reguły tymi związanymi z brakiem lub spadkiem mocy, nadmiernym „kopceniem z rury”, spalaniem,  a także wchodzeniem pojazdu w tryb awaryjny.

Usuwanie DPF w BMG Tuning Wrocław to jedna z metod naprawy wadliwego filtra cząstek stałych w autach osobowych, pojazdach ciężarowych, maszynach budowlanych i rolniczych, a także w koparkach.

Problemy z filtrem cząstek stałych w Twoim samochodzie osobowym możemy rozwiązać na kilka sposobów. Co ważne, diagnostyki komputerowej i ewentualnej naprawy możemy podjąć się nie tylko w naszym centrum we Wrocławiu, ale dowolnie wskazanym przez Ciebie miejscu.

Jeśli jesteś posiadaczem samochodu napędzanego jednostką diesla, a z wydechu Twoja auta wydobywa się gęsta chmura czarnej sadzy to znak, że zamontowany w nim filtr cząstek stałych (DPF / FAP) wymaga czyszczenia, regeneracji, naprawy lub na Twoje życzenie – permanentnego usunięcia.

W tym celu zastosujemy klasowe oprogramowanie, wykorzystując wiedzę i doświadczenie naszych mechaników, a jakość naszej usługi potwierdzimy gwarancją.

Bagatelizowanie problemu z filtrem cząstek stałych w skrajnych przypadkach prowadzi do konieczności wymiany filtra na nowy lub degradacji pozostałych elementów jednostki napędowej. Konieczność zakupu nowego filtra będzie wiązał się z ogromnymi nakładami finansowymi – niekiedy przekraczającymi nawet 12.000 zł.

Z tego właśnie względu, problem z filtrem DPF (filtrem suchem) lub filtrem FAP (filtrem mokrym) wymaga natychmiastowej reakcji, by uniknąć wysokich kosztów zakupu nowego elementu w ASO, choć wcale nie odradzamy takiego rozwiązania!

By jednoznacznie stwierdzić czy usterka na pewno dotyczy filtra cząstek stałych, najpierw wykonamy diagnostykę komputerową oraz ogólny serwis, mający na celu analizę stanu Twojego auta. Wnikliwy przegląd, diagnostyka komputerowa oraz doświadczenie naszych specjalistów jednoznacznie określi, czy problem dotyczy faktycznie filtra DPF lub FAP zamontowanego w Twoim pojeździe.

To, że Twoje auto ”kurzy” może być również objawem uszkodzonego czujnika EGR, pompowtryskiwaczy  lub pozostałych elementów silnika, chociażby takich jak turbosprężarka. Naszym zadaniem będzie ustalenie faktycznej przyczyny i zabranie się do roboty po wcześniejszej diagnostyce komputerowej 🙂

Jeśli więc wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że zapchany filtr dpf to realna przyczyna bolączek Twojego auta, wówczas istnieje kilka możliwości rozwiązania i eliminacji tego problemu.

REGENERACJA, CZYSZCZENIE, WYPALANIE, USUWANIE DPF / FAP

Czyszczenie filtra DPF w głównej mierze polega na wypaleniu zgromadzonego nalotu sadzy będącego bezpośrednią przyczyną zapchania filtru. Metoda ta jest w 100% bezpieczna dla Twojego auta i należy do najbardziej popularnej formy regeneracji i naprawy filtra.

Usługa czyszczenia zapchanego filtra wykonana w naszym centrum będzie jednoznaczna z uzyskaniem gwarancji na naszą pracę. Operację wypalania filtrów DPF czy FAP przeprowadzimy w naszym centrum we Wrocławiu lub zdalnie – gdziekolwiek będziesz.

Problem z zapchanym filtrem cząstek stałych w większości przypadków wynika z nieodpowiedniej lub nieumiejętnej eksploatacji samochodu. Filtr cząstek stałych spełnia swoją funkcję w momencie uzyskiwania odpowiednio wysokich temperatur, uzależnionych od pokonywanego dystansu i warunków jazdy, tak aby w jego wnętrzu zachodziły procesy całkowitego spalania cząstek będących wynikiem spalanego paliwa. Nieodpowiednia eksploatacja i brak uzyskiwania wysokich temperatur w elemencie prowadzi właśnie do zapchania filtra cząstek stałych.

A my z tym problemem na pewno się uporamy 🙂

USUWANIE FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH

Alternatywą dla regeneracji i wypalenia zalegającej w filtrze sadzy jest całkowite usunięcie filtra cząstek stałych. Proces ten jest nieco bardziej skomplikowany i wymaga doświadczenia, a także specjalistycznego oprogramowania – rzecz jasna, nasze centrum dysponuje wszystkim co przed chwilą wymieniliśmy.

Trwałe usunięcie filtra cząstek stałych w naszym centrum poprzedzone jest indywidualnym programem przygotowanym specjalnie dla Twojego samochodu, a proces ten dotyczy modyfikacji fizycznej i programowej.

Nigdy nie korzystamy z gotowych rozwiązań, więc jesteśmy przekonani, że zakres i jakość naszych prac spełni Twoje oczekiwania. Decyzja o usunięciu filtra będzie jednoznaczna z rozwiązaniem Twoich problemów i kosztów eksploatacyjnych tego elementu. Choć usuwanie filtrów DPF budzi pewne kontrowersje, to wciąż pozostaje jednym z najbardziej popularnych rozwiązań dotyczących usuwania problemów z filtrem cząstek stałych.